Detail kurzu

Nejdůležitější legislativa BOZP pro zástupce organizací a personalisty

ANAG, spol. s r.o.

Popis kurzu

Seminář je zaměřený na odborný výklad k hlavním legislativním požadavkům platným pro oblast BOZP, včetně změn v právních předpisech k datu konání semináře a k připravovaným změnám v roce 2015. Zdůrazněna budou úskalí a nejčastější chyby, při plnění legislativních požadavků, ale také budou lektorem semináře ve spolupráci s účastníky navrhována doporučení správné praxe, včetně prezentace vzorových formulářů a dokumentů.

Obsah kurzu

  • úvod do problematiky BOZP – definice pojmů, všeobecné požadavky
  • informace k změněným právním předpisům a k připravovaným změnám v roce 2015 – nová právní úprava v BOZP, včetně informací k novému občanskému zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.), ve vazbě na BOZP
  • řízení rizik – vyjasnění úlohy odborně způsobilé osoby v plnění úkolů v prevenci rizik (dále jen OZO BOZP) – jaké jsou vstupy do procesu řízení rizik – jak musíme postupovat při řízení rizik – jakou metodiku zvolit – jak výstup z procesu zdokumentovat – jak řešit např. – návštěvníky na pracovišti, spolupracující cizí firmy na pracovišti, cizí firma jako nájemce/fa v nájmu, jak zpracovat registr rizik, jak seznámit své zaměstnance s riziky a s opatřeními na jejich snížení
  • právní a ostatní předpisy – stručná charakteristika cca 20-ti neopomenutelných právních předpisů platných pro oblast BOZP
  • odpovědnosti, povinnosti a pravomoci – jak v organizaci rozdělit úlohy s problematikou BOZP – jakou roli má zaměstnavatel a jakou roli musí plnit odborně způsobilá osoba (OZO) BOZP – kdo je vedoucí zaměstnanec a jaké má úlohy ve vztahu k zaměstnancům z pohledu BOZP – v jaké roli je zaměstnanec
  • odborná způsobilost, výcvik, komunikace a dokumentace – co mohu nebo musím u zaměstnanců při nástupu a případně i následně zjišťovat – co, jak, kdy a kým školit – jaká jsou hlavní úskalí školení zaměstnanců (délka a obsah školení, e-learning a školení BOZP) – spoluúčast a komunikace o BOZP, způsoby řízení dokumentů BOZP
  • řízení provozu – agenturní zaměstnávání – bezpečnostní značky – služební auta – kategorizace prací – chemické látky a přípravky – osobní ochranné pracovní prostředky – stroje a zařízení – práce ve výškách – poskytovatel pracovnělékařských služeb – zobrazovací jednotky
  • havarijní připravenost, monitorování BOZP – požární ochrana – prostředí s nebezpečím výbuchu
  • incidenty, pracovní úrazy a nápravná opatření – vyšetřování incidentů a pracovních úrazů, skoronehod – vzorové dokumenty pro lepší orientaci v problematice pracovních úrazů – hlavní zásady pro realizaci preventivních a nápravných opatření
  • řízení záznamů, prověrky a audity – jaké záznamy musíme uchovávat – vzorový seznam záznamů – kdo, kdy a kde musí provést prověrku BOZP dle § 108 odst. 5 ZP
  • upozornění na nejčastější nepřesnosti – při naplňování legislativních požadavků
  • jak lze zásadním způsobem zlepšit úroveň BOZP ve vaší organizaci?
  • diskuze – odpovědi na dotazy

Cílová skupina

Určen pro zástupce organizací, které mají zájem o ucelený výklad hlavních legislativních požadavků srozumitelnou a přehlednou formou, pro personalisty a vedoucí pracovníky.

Hodnocení




Organizátor