Detail kurzu

VÝBĚR ZAMĚSTNANCŮ a jejich adaptace - 5denní

Studio W s.r.o.

Popis kurzu

Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.

Obsah kurzu

A. TRÉNINK VÝBĚROVÉHO ROZHOVORU – 2denní

Určeno pro všechny pracovníky, kteří se zabývají výběrem zaměstnanců.

Cíl:

  • Zlepšit přípravu na výběrový rozhovor
  • Zlepšit vedení výběrového rozhovoru
  • Naučit se identifikovat faktory osobnosti

Obsah:

1. den:

  • Fáze výběrového procesu
  • Příprava na výběrový rozhovor (popis pracovního místa, profil kandidáta, modelování způsobilostí, analýza písemných zdrojů – životopis, dotazník atd.)
  • Identifikace způsobilostí kandidáta před a při výběrovém rozhovoru (komunikační dovednosti, organizace práce a času, vedení lidí, kreativita, schopnost pracovat v týmu, motivace atd.)
  • Struktura výběrového rozhovoru
  • Schopnost klást konkrétní cílené otázky
  • Základní chyby při vedení výběrového rozhovoru

2. den:

  • Obtížné typy kandidátů a indikace z jejich chování (úzkostné typy, agresivní, narcistické, pedantní… – možnosti simulací při výběrových rozhovorech)
  • Obtížné situace při výběrovém rozhovoru
  • Psychodiagnostické a modelové situace využitelné při výběrovém rozhovoru (dotazník MBTI, příklady modelových situací)
  • Schopnost aktivního naslouchání
  • Vyhodnocení výběrového rozhovoru a jeho zápis
  • Videotrénink účastníků ve výběrovém rozhovoru a jeho analýza

Metody výuky: Výklad, práce ve skupinách, řešení modelových situací, videotrénink.

Poznámka: Prosíme účastníky, aby si s sebou přinesli svůj stručný profesní životopis, který použijeme v průběhu tréninku.

Termín konání: 17. – 18. srpna 2015

B. DIAGNOSTICKÉ METODY použitelné při výběru zaměstnanců

Určeno pro personální manažery a všechny zájemce o psychologické testování osobnosti.

Cíl: Získat informace o možnostech testování osobnosti při přijímacích rozhovorech.

Obsah:

  • Zkoušení a testování dovedností a osobnosti
  • Dostupné testy a dotazníky (MBTI, test transakční analýzy, test strategie řešení konfliktů, test Belbinův na týmové role, dotazník stylů řízení, testování matematicko-logického myšlení)
  • Možnosti, které může poskytnout psychologická diagnostika (testy osobnosti, testování intelektové kapacity, postojové orientace, projektivní testy, testy na koncentraci pozornosti atd.)

Metody výuky: Výklad, vyzkoušení si některých dotazníků.

Termín konání: 19. srpna 2015

C. AC/DC – assessment a development centra

Cíl:

  • Naučit se připravit AC/DC pro danou pozici
  • Naučit se stanovit, sledovat a hodnotit způsobilosti
  • Zážitkovou formou si vyzkoušet „role“ v AC/DC

Obsah:

  • Co je to AC/DC (základní principy, cíle a průběh, matice metod a vhodnost jejich použití, harmonogram programu)
  • Kdy je vhodné použít AC/DC jako metodu
  • Příklad programu AC/DC
  • Jaké nároky jsou kladeny na přípravu (princip sestavení skupiny, výběr hodnotitelů a jejich proškolení)
  • Sledované způsobilosti v AC/DC (co je jejich obsahem, jaké jsou indikace v chování kandidátů během AC/DC – podrobně budou probrány tyto způsobilosti: komunikační dovednosti, týmová spolupráce, organizace práce a času, vedení lidí, tvořivý přístup, analytické myšlení)
  • Testové a dotazníkové metody využitelné v AC/DC (MBTI, Belbinův test týmových rolí aj.)
  • Principy a způsoby hodnocení kandidátů hodnotiteli
  • Způsoby zpracování zpětných vazeb
  • Kritické situace, které mohou nastat v průběhu AC/DC
  • Simulace modelového AC/DC a hraní rolí (účastník, pozorovatel, hodnotitel)

Termín konání: 20. srpna 2015

D. INTEGRACE A ADAPTACE ZAMĚSTNANCŮ

Určeno pro manažery na všech stupních řízení, majitele firem, personální manažery a specialisty. Cíl: Zvládnout zapracování nového zaměstnance.

Obsah:

  • Co je to integrace nového zaměstnance a kdy začíná
  • Jaký je význam integrace pro nového zaměstnance a pro firmu
  • Design integračního programu
  • Integrační příručka (co by měla obsahovat)
  • Kde jsou zodpovědnosti manažera a personalisty
  • Co je stejné a co jiné v integraci různých profesí
  • Hodnocení v rámci integrace
  • Vzdělávací aktivity (úvodní seminář, další vzdělávání)
  • Adaptace jako dlouhodobý proces
  • Vyhodnocování procesu integrace a adaptace
  • Příklady a jejich rozbor

Metody: Výklad, práce ve skupinách, případové studie.

Termín konání: 21. srpna 2015

Cílová skupina

Personalistika

Hodnocení




Organizátor