Detail kurzu
FAKTURACE V PŘESHRANIČNÍM OBCHODU A SLUŽBÁCH (včetně účtování přijatých faktur)
TSM, spol. s r.o.
Popis kurzu
Cíl semináře: Seminář reaguje na potřebu ekonomických
úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů
a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm
účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od
zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných
i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině – si
účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH, problematiku dovozu
a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví (souvztažnosti). Jako
bonus účastníci semináře obdrží datový nosič s jednotlivými typy
daňových dokladů v angličtině pro využití v praxi včetně
nejčastějších doplňkových smluvních typů řešících obchodně
závazkové vztahy v mezinárodním kontextu – dohoda o zápočtu
pohledávek, uznání závazku, množstevní bonus atd.
Pro koho je seminář určen: Fakturantky, finanční účetní
zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích
zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby, kteří
s partnery řeší a komunikují závazky, fakturaci, opravné daňové
doklady, skonta, množstevní bonusy atd. Znalost anglického jazyka není
nutná. Seminář je celý veden v češtině.
Anotace semináře:
Kontrolní hlášení 2016 - promítnutí přeshraničních plnění
/zboží i služby/ v tomto novém kontrolním výkazu od ledna 2016.
Pořízení zboží z jiného členského státu –
uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace
(množstevní, kvalitativní), skonto, přijetí vzorků, uplatnění nároku na
odpočet, účetní souvztažnosti, trojstranné obchody.
Dodání zboží do jiného členského státu – místo
uskutečnění zdanitelného plnění, osoba povinná přiznat DPH, důkazní
prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní
bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží, ukázka a
náležitosti faktury.
Dovoz zboží – uplatnění DPH při dovozu, celní
problematika, faktury při dovozu, celní problematika, účetní
souvztažnosti, rizika při dovozu.
Vývoz zboží – uplatnění DPH při vývozu, celní
problematika, faktury při vývozu, důkazní prostředky.
Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí
země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla –
viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb,
ukázka faktur včetně jejích náležitostí.
Přijetí služeb z jiného členského státu –
uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim
samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování
přijatých služeb, časové rozlišení u déletrvajících služeb na konci
roku.
Zvláštní režim pro cestovní ruch – paragraf 89 ZDPH,
uplatnění DPH v cestovním ruchu.
Služby související s pohybem pracovníků
v zahraničí – přijaté služby v EU a ve třetích zemích,
možnosti nárokování DPH z přijatých služeb, účtování. Diskuse,
dotazy.
Obsah kurzu
Cíl semináře: Seminář reaguje na potřebu ekonomických
úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů
a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm
účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od
zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných
i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině – si
účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH, problematiku dovozu
a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví (souvztažnosti). Jako
bonus účastníci semináře obdrží datový nosič s jednotlivými typy
daňových dokladů v angličtině pro využití v praxi včetně
nejčastějších doplňkových smluvních typů řešících obchodně
závazkové vztahy v mezinárodním kontextu – dohoda o zápočtu
pohledávek, uznání závazku, množstevní bonus atd.
Pro koho je seminář určen: Fakturantky, finanční účetní
zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích
zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby, kteří
s partnery řeší a komunikují závazky, fakturaci, opravné daňové
doklady, skonta, množstevní bonusy atd. Znalost anglického jazyka není
nutná. Seminář je celý veden v češtině.
Anotace semináře:
Kontrolní hlášení 2016 - promítnutí přeshraničních plnění
/zboží i služby/ v tomto novém kontrolním výkazu od ledna 2016.
Pořízení zboží z jiného členského státu –
uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace
(množstevní, kvalitativní), skonto, přijetí vzorků, uplatnění nároku na
odpočet, účetní souvztažnosti, trojstranné obchody.
Dodání zboží do jiného členského státu – místo
uskutečnění zdanitelného plnění, osoba povinná přiznat DPH, důkazní
prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní
bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží, ukázka a
náležitosti faktury.
Dovoz zboží – uplatnění DPH při dovozu, celní
problematika, faktury při dovozu, celní problematika, účetní
souvztažnosti, rizika při dovozu.
Vývoz zboží – uplatnění DPH při vývozu, celní
problematika, faktury při vývozu, důkazní prostředky.
Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí
země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla –
viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb,
ukázka faktur včetně jejích náležitostí.
Přijetí služeb z jiného členského státu –
uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim
samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování
přijatých služeb, časové rozlišení u déletrvajících služeb na konci
roku.
Zvláštní režim pro cestovní ruch – paragraf 89 ZDPH,
uplatnění DPH v cestovním ruchu.
Služby související s pohybem pracovníků
v zahraničí – přijaté služby v EU a ve třetích zemích,
možnosti nárokování DPH z přijatých služeb, účtování. Diskuse,
dotazy.
Cílová skupina
Veřejný kurz
Kontaktní osoba
Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality