Detail kurzu
CENOVÉ VYJEDNÁVÁNÍ pro obchodníky
Studio W s.r.o.
Popis kurzu
Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.
Obsah kurzu
Určeno pro obchodníky (obchodní zástupce, manažery pro klíčové zákazníky, prodejce), vyjednavače, obchodní manažery a všechny, kteří občas musí o ceně vyjednávat.
Cíl: Absolventi tréninku budou podstatně lépe zvládat pro mnohé kritickou fázi obchodního vyjednávání – vyjednávání o ceně. Naučí se účinně čelit i tvrdému tlaku na snižování ceny a to prostřednictvím zasazení vyjednávání do jiného rámce. Tím, že budou ve vyjednávání aktivní, nebudou jen zoufale odrážet zákazníkův tlak, ale budou pracovat s cenou systematicky. Naučí se argumentovat ve věci ceny, nebudou se bát svou cenu sdělit, vyšší cenu nebudou považovat za nevýhodu bránící prodeji, ale dokážou ji chápat v širších souvislostech.
Obsah:
- Vliv ceny na rozhodování o koupi, souvislost ceny a přínosu služby či výrobku pro spotřebitele či uživatele
- Emoce a racionalita v rozhodování
- Fáze vyjednávání, kdy hovořit o ceně
- Proč přesunout vyjednávání o ceně až na závěr jednání a jak toho dosáhnout
- Argumentace – konstrukce argumentů, jejich načasování: má-li můj výrobek či služba pro zákazníka unikátní přínos, pak mám šanci vyjednávat o ceně
- Argumentace benefitem pro zákazníka
- Cenové námitky a jejich zvládání
- Nejčastější námitky vztahující se k ceně:
- Reakce na námitku „Je to drahé.“
- Reakce na námitku „Je to příliš drahé.“
- Reakce na námitku „Konkurence mi nabízí úplně totéž co Vy, ale za nižší cenu.“
- A další námitky
- „Kdybychom byli levnější, tak bychom toho prodali mnohem více.“ – způsoby překonání „cena je to jediné, na čem záleží“ – častý a fatální omyl mnoha vyjednavačů, techniky, jak se tohoto svazujícího mýtu zbavit aneb „jsou ti nejlevnější skutečně vždy těmi nejúspěšnějšími?“
- Konkrétní postupy, techniky a triky pro zvládání cenového nátlaku
- Sleva jako sice ten nejjednodušší, ale také drahý a mnohdy naprosto zbytečný způsob, jak dostat zakázku
- Vliv slevy na výslednou marži
- Práce s ústupky v cenovém vyjednávání
- Nejobvyklejší chyby v cenovém vyjednávání
- A něco málo počítání
Metody výuky: Teoretické minimum v rozsahu cca 1 hodiny. Dále si účastníci na praktických cvičeních vyzkouší vyjednávání v různých situacích s různými typy „protihráčů“, naučí se správně argumentovat a zvládat námitky, zejména ve vztahu k ceně. Při následném rozboru si účastníci uvědomí některé teoretické zásady pro úspěšné cenové vyjednávání a z nich plynoucí poučení pro praxi. Při semináři je použita kamera, modelové situace jsou následně účastníkům promítnuty a analyzovány.
Cílová skupina
Obchodní dovednosti
Kontaktní osoba
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality