Detail kurzu
EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE- NEVERBÁLNÍ A VERBÁLNÍ KOMUNIKACE, ASERTIVNÍ JEDNÁNÍ, ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTNÍCH SITUACÍ, ANTIMANIPULATIVNÍ STRATEGIE, PRINCIPY KOMUNIKACE VE STRESU A ZÁTĚŽOVÝCH SITUACÍCH - ANEB JAK KOMUNIKOVAT, ABYCHOM SE MY SAMI I OKOLÍ CÍTILI LÉPE
TSM, spol. s r.o.
Popis kurzu
Prostřednictvím tréninkových metod účastníci zdokonalí
potřebné komunikační a asertivní dovednosti. Budou vedeni
k rozvíjení komunikace jako klíčového projevu chování a
jednání při profesním i osobním kontaktu, ke stimulování
motivace pro konstruktivní postoje, a to i v konfliktních
situacích. Osvojí si asertivní techniky, práva a pravidla a
naučí se diagnostikovat ty situace, kdy mají tendenci k agresivitě či
pasivitě či jakému typu manipulace nejsnáze podléhají.
Lektorka – psycholožka, zanalyzuje jejich možnosti a potenciál
jednat novými přiměřenými způsoby, v nichž se budou cítit oni
i jejich komunikační partneři lépe a sebevědoměji.
Součástí je autodiagnostika verbálních a neverbálních projevů
prostřednictvím kamerových technik, kdy každý účastník
dostane individuální zpětnou vazbu od lektorky, a trénink pomocí
modelových situací přímo z praxe účastníků či na míru šité jejich
potřebám.
Obsahové priority:
Základy neverbální a verbální komunikace – první dojem,
účinek mimiky, gest, vzdálenosti, správná interpretace signálů řeči
těla druhých. Komunikace a fyzický kontakt – odstranění
negativních faktorů v neverbální oblasti (projevy nervozity atd.).
Přesilové a antimanipulační taktiky neverbální komunikace
– praktický trénink. Vlastní komunikační styl
účastníka: Chybné slovní návyky. Efektivní slovní formulace
(odbourání slovního „salátu“), ucelená sdělení a pozitivní
vyjadřování. Překážky a pravidla efektivního naslouchání. Techniky
kladení otázek. Trénink úspěšné sebeprezentace a rétorické
pohotovosti.
Dovednosti asertivního jednání – diagnostika vlastního
stylu v zátěžových situacích. Testy asertivity. Asertivní práva.
Techniky, principy. 3 typy chování. Přiměřené sebeprosazení. Asertivní
kritika a pochvala, dovednost odmítání a určení si hranic. Typologie
manipulátorů a antimanipulační techniky.
Komunikace a řešení konfliktů – dovednost „ustát“ si
svůj protichůdný názor. Konstruktivní komunikace v konfliktních a
vypjatých situacích. Strategie zvládání konfliktu. Komunikace ve vedoucím
postavení. Typologie konfliktních jedinců. Sebevědomá prezentace názoru
jako cesta z bludného komunikačního kruhu. Nácvik řešení konfliktů
metodou modelových situací. Diagnostika vlastního psychologického profilu
jednání v konfliktu (test).
Workshop je veden vysoce interaktivní formou za využití
zpětných vazeb pomocí videonahrávek, cvičení, psychologických testů a
hraní modelových situací.
Každý účastník odejde s doporučením, jakým směrem
své dosavadní komunikační dovednosti rozvíjet a stimulovat tak, aby plně
využil svůj osobnostní potenciál.
„Bonbonkem“ je též skupinová písemná zpětná vazba každému
účastníku (volitelné).
Pozor – velmi intenzivní tempo semináře!
Obsah kurzu
Prostřednictvím tréninkových metod účastníci zdokonalí
potřebné komunikační a asertivní dovednosti. Budou vedeni
k rozvíjení komunikace jako klíčového projevu chování a
jednání při profesním i osobním kontaktu, ke stimulování
motivace pro konstruktivní postoje, a to i v konfliktních
situacích. Osvojí si asertivní techniky, práva a pravidla a
naučí se diagnostikovat ty situace, kdy mají tendenci k agresivitě či
pasivitě či jakému typu manipulace nejsnáze podléhají.
Lektorka – psycholožka, zanalyzuje jejich možnosti a potenciál
jednat novými přiměřenými způsoby, v nichž se budou cítit oni
i jejich komunikační partneři lépe a sebevědoměji.
Součástí je autodiagnostika verbálních a neverbálních projevů
prostřednictvím kamerových technik, kdy každý účastník
dostane individuální zpětnou vazbu od lektorky, a trénink pomocí
modelových situací přímo z praxe účastníků či na míru šité jejich
potřebám.
Obsahové priority:
Základy neverbální a verbální komunikace – první dojem,
účinek mimiky, gest, vzdálenosti, správná interpretace signálů řeči
těla druhých. Komunikace a fyzický kontakt – odstranění
negativních faktorů v neverbální oblasti (projevy nervozity atd.).
Přesilové a antimanipulační taktiky neverbální komunikace
– praktický trénink. Vlastní komunikační styl
účastníka: Chybné slovní návyky. Efektivní slovní formulace
(odbourání slovního „salátu“), ucelená sdělení a pozitivní
vyjadřování. Překážky a pravidla efektivního naslouchání. Techniky
kladení otázek. Trénink úspěšné sebeprezentace a rétorické
pohotovosti.
Dovednosti asertivního jednání – diagnostika vlastního
stylu v zátěžových situacích. Testy asertivity. Asertivní práva.
Techniky, principy. 3 typy chování. Přiměřené sebeprosazení. Asertivní
kritika a pochvala, dovednost odmítání a určení si hranic. Typologie
manipulátorů a antimanipulační techniky.
Komunikace a řešení konfliktů – dovednost „ustát“ si
svůj protichůdný názor. Konstruktivní komunikace v konfliktních a
vypjatých situacích. Strategie zvládání konfliktu. Komunikace ve vedoucím
postavení. Typologie konfliktních jedinců. Sebevědomá prezentace názoru
jako cesta z bludného komunikačního kruhu. Nácvik řešení konfliktů
metodou modelových situací. Diagnostika vlastního psychologického profilu
jednání v konfliktu (test).
Workshop je veden vysoce interaktivní formou za využití
zpětných vazeb pomocí videonahrávek, cvičení, psychologických testů a
hraní modelových situací.
Každý účastník odejde s doporučením, jakým směrem
své dosavadní komunikační dovednosti rozvíjet a stimulovat tak, aby plně
využil svůj osobnostní potenciál.
„Bonbonkem“ je též skupinová písemná zpětná vazba každému
účastníku (volitelné).
Pozor – velmi intenzivní tempo semináře!
Cílová skupina
Veřejný kurz
Kontaktní osoba
Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality