Detail kurzu

Asertivní zvládání konfliktních a vypjatých situací

OTIDEA vzdělávání, s.r.o.

Popis kurzu

Účastníci budou trénovat žádoucí a konstruktivní reakce ve vypjatých situacích, které dosud nezvládají plně ke své spokojenosti. Dále protrénují dovednosti konstruktivní komunikace, např. „udržet si hlavu nad vodou a zachovat glanc“ i v situacích konfliktních či pro ně stresových. Získají též zpětnou vazbu o nežádoucích návycích ve své neverbální i verbální komunikaci za použití kamerových technik. Uvědomí si své silné stránky v komunikaci, na nichž mohou i v budoucnu postavit svůj nový komunikační styl.

Obsah kurzu

Principy a pravidla asertivní komunikace:

Diagnostika neasertivního jednání každého účastníka – test asertivity.
Asertivní techniky
Principy konstruktivního vedení dialogu
Dovednost kritiky a ocenění
Negativní dotazování
Dovednost odmítání
Antimanipulační techniky a typologie manipulátorů
Psychologické zisky asertivního jednání

Principy řízení konfliktu:

Diagnostika vlastní strategie v konfliktu
Dovednost zvládání nepřiměřených a nežádoucích emocí v konfliktu
Nácvik konstruktivní komunikační strategie v účastníkem nezvládnutých situacích prostřednictvím modelových technik

Verbální dovednosti:

Trénink slovní pohotovosti
Diagnostika slovních zlozvyků
Principy působivé prezentace myšlenek a argumentů
Principy úspěšné neverbální komunikace, správná interpretace řeči těla u druhých, odbourání signálů nejistoty a emoční nerovnováhy v mimoslovní komunikaci
Jistota ve zvládání konfliktů

Poznámka: Seminář je veden vysoce interaktivní formou prostřednictvím videopřehrávek a zpětných vazeb, modelových situací, testů a diskuzí. Každý účastník odejde s informací, jakým směrem své dosavadní komunikační dovednosti rozvíjet a kultivovat tak, aby prohloubil svůj potenciál.

Cílová skupina

Trénink je určený pro všechny, kteří si potřebují osvojit zásady asertivního jednání v nepříjemných situacích.

Kontaktní osoba

Hana Turecká
+420 295 565 126
hana.turecka@otidea.cz

Hodnocení




Organizátor