Detail kurzu

Digitální publikování v Adobe InDesign

NICOM, a.s.

Popis kurzu

Adobe InDesign je mocný nástroj pro publikování. V posledních letech však firma Adobe směřuje své úsilí do digitálního publikování, abyste si mohli přečíst svoji oblíbenou publikaci nejen v tištěné podobě (pro niž je InDesign primárně navržen), ale i v podobě digitální na své čtečce e-knih, na internetu nebo ve svém tabletu.

Cílová skupina

  • Základem pro digitální publikování je samozřejmě PDF. Je již normou, že PDF se používá pro distribuci dokumentů od stolu sazeče (či grafika) do tiskárny ve formátu PDF/X, ale tento standard je zcela absurdní používat pro distribuci na internet, aby si jej mohlo stáhnout co nejvíce uživatelů. Navíc, oproti své tištěné podobě umí PDF pracovat s odkazy na jiná pdf nebo webové stránky, vkládat do sebe multimédia, a to vše při zachování malého objemu dat. InDesign samozřejmě umí při této práci velice pomáhat.

  • Dalším standardem, který má na svědomí také firma Adobe (původně to sice vymyslela Macromedia – už tušíte?) je technologie Flash. Samozřejmě, že InDesign umí
    i s touto technologií pracovat: buď vytvoříte zdrojový soubor Flash pro další zpracování programátorem, nebo rovnou vytvoříte hotový soubor swf, ve kterém může čtenář listovat jako v knize.

  • V poslední době se objevilo několik nových fenoménů v konzumaci multimédií: čtečky elektronických knih. Ty jsou, alespoň jejich značná většina, založeny na technologii e-inkoustu, což je velice úsporná technologie. Nicméně i na klasických počítačích lze číst elektronické knihy. Jednou z možností, jak je vytvářet, je export do prostého textu. Hmm, nic moc, chybí obrázky. Rovněž můžete použít PDF, dokonce i s ochranou DRM (Digital Rights Management), ale tam je problém se zvětšením textu. Takže dobrá volba je formát EPUB. Ten je na velikosti textu nezávislý a umí zobrazovat i obrázky.  Co to je, jak jej vytvořit a upravit se naučíte právě na tomto kurzu.

  • Dalším fenoménem dnešní doby jsou tablety. Pokud nějaký vlastníte, věřím, že v něm máte elektronickou verzi běžných novin: Metro (to je zdarma), Lidovky, Hospodářské noviny, Wired (ten byl, myslím, první), Computer, Týden, DIGIfoto, E15, CHIP, Respekt, ForMen, Lidé a Země, F.O.O.D., Albert v kuchyni, Respekt (zapomněl jsem na iPad na něco?). Nemusíte zrovna vytvářet časopisy, ale pokud chcete vydat reklamní publikaci nebo nabídnout svým klientům přidanou hodnotu – tablety jsou skvělá platforma.
    V jedné publikaci, která může vycházet z tištěné verze, můžete mít i nevídané interaktivní prvky (zdá se mi, že inspirace přišla z kouzelnických novin Denní věštec) jako tlačítka, prezentace fotografií, hypervazby, zvuk, video, obraz s posunem, zvětšením a rolováním, sekvence obrazů (něco jako zpomalený efekt v Matrixu), panorama
    a načítání webového obsahu. Dozvíte se, jak je vytvářet, co k tomu všechno potřebujete, kolik vás to bude stát, co je to folio nebo jak to, že některé noviny mají svoji vlastní čtečku (aplikaci) a co pro to můžete udělat vy.

Kontaktní osoba

Vít Straka
+420 602 323 906
marketing@nicom.cz

Hodnocení




Organizátor