Detail kurzu

Školení in-house "Čistý kód v OOP & Design Patterns", 3 dny

Object Consulting s.r.o.

Popis kurzu

Naučíme vás postupům objektové programování s tzv. „čistým kódem“. Správný návrh objektového programu a znalost nasazení vzorů GOF v OOP patří k základním „skills“ každého vývojáře. Seznámíme vás s čistým návrhem v objektovém programování a vzory GOF včetně správného návrhu tzv. čistého kódu velmi srozumitelnou formou na názorných příkladech přímo z bohaté praxe školitele RNDr. Ilji Kravala.

Obsah kurzu

  • Jak se vyvarovat nečistému kódu
  • Nejčastější prohřešky při návrhu objektového programu, principy SOLID a jednoduché testy nečistot
  • Gang of Four vzory
  • Kategorizace vzorů
  • Vzory tvorby (objektu)
  • Singleton – jediná sdílená snadno dostupná instance v programu
  • Factory Method – jak tvořit instance ve scénáři u spřažených stromů dědičnosti, kdy předek ví kdy a potomek ví co
  • Abstract Factory – centralizace tvorby instancí alias Kit – výměna sady konstruktorů výměnou jednoho objektu
  • Builder – jak správně parsovat např. XML a jak využít reuse při výstavbě různorodých nekompatibilních struktur
  • Prototype – polymorfní klonování, konkurent klasickému Factory, tj. převodník mezi kódem třídy a konstrukcí objektu dané třídy
  • Vzory struktury
  • Adapter – jak na cizí rozhraní, jak adaptovat do svého kódu cizorodý prvek
  • Bridge – API, jak zabránit rozmnožení subtříd, kompatibilní výměna zařízení (compatible devices)
  • Façade – Schovejme komplexitu, klient má jednoduchý přístup sadou API, Use Case Facade a SCRUM
  • Proxy – Podvrh na klientovi, vsuvka mezi objekt a klienta
  • Decorator – flexibilní aditivní funkcionality, rozšíření aditivních funkcionalit bez dědičnosti
  • Composite – Jak se dělají polymorfně flexibilní stromy
  • FlyWeight – Jak cachovat instance a opakující se komponenty, jak odlehčit OOP řešení
  • Vzory chování
  • Interpreter – Jak intepretovat věty jazyka, např JPA Criteria API, zpracování zpráv, vlastní strukturovaný jazyk
  • Template Method – Scénář zpracování s flexibilně vyměnitelnými částmi polymorfismem
  • Chain of Responsibility – Řetěz a decentralizace – každý objekt umí zpracovat request, někteří tak, že delegují jinému
  • Command – Jak na transakce, vyměnitelné akce a dynamické menu
  • Iterator – Průchod komplexním objektem pro klienta jednoduchým způsobem, kursor
  • Mediator – Odstranění pavučinového efektu přes objekt prostředníka, Controler
  • Memento – Uchování stavu objektu aneb jak se dělá objektové Undo
  • Observer – Události v OOP, odstínění vnitřní vrstvy, čistota návrhu, špagetový kód, Model View Controller, WebSocket
  • State – Jak na stavový diagram, změna stavu výměnou polymorfního objektu
  • Strategy – klasické strukturované Strategy a polymorfní objektové Strategy, výhody a nevýhody
  • Visitor – Jak přidat do existující struktury objektů metodu dodatečně bez zásahu do kódu těchto objektů aneb flexibilně aditivní špion putující ve zkompilované struktuře bez zásahu do kódu

bližší informace na stránce kurzu

https://goo.gl/hqcecS

Cílová skupina

analytici, technologové, programátoři a vedoucí projektů

Vstupní znalosti: minimální

Kontaktní osoba

RNDr. Ilja Kraval
+420 728 817 589
objects@objects.cz

Hodnocení




Organizátor