Detail kurzu
Účinná prevence šikany a negativních jevů na školách – praktický seminář
TSM, spol. s r.o.
Popis kurzu
Škola, školské prostředí a procesy v ní neustále generují dynamiku
vztahů, ze kterých vznikají situace podobající se šikaně nebo
vytvářející napětí, ze kterého šikana, ale i další negativní jevy
mohou vzniknout. To ovšem ještě neznamená, že ve škole již šikana je
nebo že z toho vznikne. Ale očekávat, že se nic nestane a že výše
popsané situace nebudou nastávat je stejně naivní jako očekávat, že na
moři nebudou vznikat vlny. Můžeme však ve školách vytvořit podmínky, aby
takovéto situace neměly negativní dopady. Můžeme se na takovéto „vlny“
připravit. Můžeme nastavit pravidla a procesy tak, abychom vždy včas
kritický bod odhalili předem anebo, v tom horším případě, na počátku,
kdy se dá vše vyřešit ještě relativně rychle a snadno.
Jak vybudovat opravdu účinný systém prevence ve vaší škole? Jaké
náležitosti musí obsahovat a kdo se na něm bude podílet? Jak jej
realizovat, aby byl jednoduchý, současně funkční a univerzální –
platil v různých modelech a situacích. To se dozvíte na našem
semináři.
Náš seminář se skládá z několika vrstev, které na sebe navazují a
vzájemně ze sebe vychází, a ovlivňují se. Postupným pronikáním do
složitého problému odhalujeme zákonitosti a současně nastavujeme funkční
nástroje a pravidla pro prevenci a zvládnutí kritických situací.
Obsah semináře:
Současná situace ve školství, společnosti a rodině – výchozí podmínky
Zákonitosti a principy, které hrají roli při vzniku a rozšíření šikany
Hranice a pravidla – jejich funkce, nastavení, sdílení a vynucení ve školském systému
Prevence – vytvoření kritických indikátorů, (nášlapných min), které signalizují pobyt v „zakázaném pásmu“ a varují v prvopočátku
Vytvoření struktury a systému řešení vzniklých situací ihned v prvopočátku vzniku – systémy, zodpovědné osoby, způsoby komunikace … + případové studie z praxe
Aktivní tvorba vhodného klimatu v každé třídě a celé škole – kultura školy, kde vše výše uvedené bude fungovat. Systém, role třídních učitelů, jednotnost realizace a pravidel…
Péče, údržba a udržitelnost systému a klimatu ve škole. Zapojení žáků/studentů, zapojení rodiny.
Obsah kurzu
Škola, školské prostředí a procesy v ní neustále generují dynamiku
vztahů, ze kterých vznikají situace podobající se šikaně nebo
vytvářející napětí, ze kterého šikana, ale i další negativní jevy
mohou vzniknout. To ovšem ještě neznamená, že ve škole již šikana je
nebo že z toho vznikne. Ale očekávat, že se nic nestane a že výše
popsané situace nebudou nastávat je stejně naivní jako očekávat, že na
moři nebudou vznikat vlny. Můžeme však ve školách vytvořit podmínky, aby
takovéto situace neměly negativní dopady. Můžeme se na takovéto „vlny“
připravit. Můžeme nastavit pravidla a procesy tak, abychom vždy včas
kritický bod odhalili předem anebo, v tom horším případě, na počátku,
kdy se dá vše vyřešit ještě relativně rychle a snadno.
Jak vybudovat opravdu účinný systém prevence ve vaší škole? Jaké
náležitosti musí obsahovat a kdo se na něm bude podílet? Jak jej
realizovat, aby byl jednoduchý, současně funkční a univerzální –
platil v různých modelech a situacích. To se dozvíte na našem
semináři.
Náš seminář se skládá z několika vrstev, které na sebe navazují a
vzájemně ze sebe vychází, a ovlivňují se. Postupným pronikáním do
složitého problému odhalujeme zákonitosti a současně nastavujeme funkční
nástroje a pravidla pro prevenci a zvládnutí kritických situací.
Obsah semináře:
Současná situace ve školství, společnosti a rodině – výchozí podmínky
Zákonitosti a principy, které hrají roli při vzniku a rozšíření šikany
Hranice a pravidla – jejich funkce, nastavení, sdílení a vynucení ve školském systému
Prevence – vytvoření kritických indikátorů, (nášlapných min), které signalizují pobyt v „zakázaném pásmu“ a varují v prvopočátku
Vytvoření struktury a systému řešení vzniklých situací ihned v prvopočátku vzniku – systémy, zodpovědné osoby, způsoby komunikace … + případové studie z praxe
Aktivní tvorba vhodného klimatu v každé třídě a celé škole – kultura školy, kde vše výše uvedené bude fungovat. Systém, role třídních učitelů, jednotnost realizace a pravidel…
Péče, údržba a udržitelnost systému a klimatu ve škole. Zapojení žáků/studentů, zapojení rodiny.
Cílová skupina
Veřejný kurz
Kontaktní osoba
Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality