Detail kurzu

Účinná prevence šikany a negativních jevů na školách – praktický seminář

TSM, spol. s r.o.

Popis kurzu

Škola, školské prostředí a procesy v ní neustále generují dynamiku vztahů, ze kterých vznikají situace podobající se šikaně nebo vytvářející napětí, ze kterého šikana, ale i další negativní jevy mohou vzniknout. To ovšem ještě neznamená, že ve škole již šikana je nebo že z toho vznikne. Ale očekávat, že se nic nestane a že výše popsané situace nebudou nastávat je stejně naivní jako očekávat, že na moři nebudou vznikat vlny. Můžeme však ve školách vytvořit podmínky, aby takovéto situace neměly negativní dopady. Můžeme se na takovéto „vlny“ připravit. Můžeme nastavit pravidla a procesy tak, abychom vždy včas kritický bod odhalili předem anebo, v tom horším případě, na počátku, kdy se dá vše vyřešit ještě relativně rychle a snadno.
Jak vybudovat opravdu účinný systém prevence ve vaší škole? Jaké náležitosti musí obsahovat a kdo se na něm bude podílet? Jak jej realizovat, aby byl jednoduchý, současně funkční a univerzální – platil v různých modelech a situacích. To se dozvíte na našem semináři.
Náš seminář se skládá z několika vrstev, které na sebe navazují a vzájemně ze sebe vychází, a ovlivňují se. Postupným pronikáním do složitého problému odhalujeme zákonitosti a současně nastavujeme funkční nástroje a pravidla pro prevenci a zvládnutí kritických situací.
Obsah semináře:

Současná situace ve školství, společnosti a rodině – výchozí podmínky

Zákonitosti a principy, které hrají roli při vzniku a rozšíření šikany

Hranice a pravidla – jejich funkce, nastavení, sdílení a vynucení ve školském systému

Prevence – vytvoření kritických indikátorů, (nášlapných min), které signalizují pobyt v „zakázaném pásmu“ a varují v prvopočátku

Vytvoření struktury a systému řešení vzniklých situací ihned v prvopočátku vzniku – systémy, zodpovědné osoby, způsoby komunikace … + případové studie z praxe

Aktivní tvorba vhodného klimatu v každé třídě a celé škole – kultura školy, kde vše výše uvedené bude fungovat. Systém, role třídních učitelů, jednotnost realizace a pravidel…

Péče, údržba a udržitelnost systému a klimatu ve škole. Zapojení žáků/studentů, zapojení rodiny.

Obsah kurzu

Škola, školské prostředí a procesy v ní neustále generují dynamiku vztahů, ze kterých vznikají situace podobající se šikaně nebo vytvářející napětí, ze kterého šikana, ale i další negativní jevy mohou vzniknout. To ovšem ještě neznamená, že ve škole již šikana je nebo že z toho vznikne. Ale očekávat, že se nic nestane a že výše popsané situace nebudou nastávat je stejně naivní jako očekávat, že na moři nebudou vznikat vlny. Můžeme však ve školách vytvořit podmínky, aby takovéto situace neměly negativní dopady. Můžeme se na takovéto „vlny“ připravit. Můžeme nastavit pravidla a procesy tak, abychom vždy včas kritický bod odhalili předem anebo, v tom horším případě, na počátku, kdy se dá vše vyřešit ještě relativně rychle a snadno.
Jak vybudovat opravdu účinný systém prevence ve vaší škole? Jaké náležitosti musí obsahovat a kdo se na něm bude podílet? Jak jej realizovat, aby byl jednoduchý, současně funkční a univerzální – platil v různých modelech a situacích. To se dozvíte na našem semináři.
Náš seminář se skládá z několika vrstev, které na sebe navazují a vzájemně ze sebe vychází, a ovlivňují se. Postupným pronikáním do složitého problému odhalujeme zákonitosti a současně nastavujeme funkční nástroje a pravidla pro prevenci a zvládnutí kritických situací.
Obsah semináře:

Současná situace ve školství, společnosti a rodině – výchozí podmínky

Zákonitosti a principy, které hrají roli při vzniku a rozšíření šikany

Hranice a pravidla – jejich funkce, nastavení, sdílení a vynucení ve školském systému

Prevence – vytvoření kritických indikátorů, (nášlapných min), které signalizují pobyt v „zakázaném pásmu“ a varují v prvopočátku

Vytvoření struktury a systému řešení vzniklých situací ihned v prvopočátku vzniku – systémy, zodpovědné osoby, způsoby komunikace … + případové studie z praxe

Aktivní tvorba vhodného klimatu v každé třídě a celé škole – kultura školy, kde vše výše uvedené bude fungovat. Systém, role třídních učitelů, jednotnost realizace a pravidel…

Péče, údržba a udržitelnost systému a klimatu ve škole. Zapojení žáků/studentů, zapojení rodiny.

Cílová skupina

Veřejný kurz

Kontaktní osoba

Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz

Hodnocení




Organizátor