Detail kurzu
VYJEDNÁVÁNÍ VE SPECIFICKÝCH SITUACÍCH - 2denní
Studio W s.r.o.
Popis kurzu
Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.
Obsah kurzu
A. CENOVÉ VYJEDNÁVÁNÍ pro dodavatele
Určeno pro obchodníky (obchodní zástupce, manažery pro klíčové zákazníky, prodejce), vyjednavače, obchodní manažery a všechny, kteří občas musí o ceně vyjednávat.
Cíl: Absolventi tréninku budou podstatně lépe zvládat pro mnohé kritickou fázi obchodního vyjednávání – vyjednávání o ceně. Naučí se účinně čelit i tvrdému tlaku na snižování ceny, a to prostřednictvím zasazení vyjednávání do jiného rámce. Tím, že budou ve vyjednávání aktivní, nebudou jen zoufale odrážet zákazníkův tlak, ale budou pracovat s cenou systematicky. Naučí se argumentovat ve věci ceny, nebudou se bát svou cenu sdělit, vyšší cenu nebudou považovat za nevýhodu bránící prodeji, ale dokážou ji chápat v širších souvislostech.
Obsah:
- Vliv ceny na rozhodování o koupi, souvislost ceny a přínosu služby či výrobku pro spotřebitele či uživatele
- Emoce a racionalita v rozhodování
- Fáze vyjednávání, kdy hovořit o ceně
- Proč přesunout vyjednávání o ceně až na závěr jednání a jak toho dosáhnout
- Argumentace – konstrukce argumentů, jejich načasování: má-li můj výrobek či služba pro zákazníka unikátní přínos, pak mám šanci vyjednávat o ceně
- Argumentace benefitem pro zákazníka
- Cenové námitky a jejich zvládání
- Nejčastější námitky vztahující se k ceně:
- Reakce na námitku „Je to drahé.“
- Reakce na námitku „Konkurence mi nabízí úplně totéž co Vy, ale za nižší cenu.“
- A další námitky
- „Cena je to jediné, na čem záleží“ – častý a fatální omyl mnoha vyjednavačů, techniky, jak se tohoto svazujícího mýtu zbavit
- „Kdybychom byli levnější, tak bychom toho prodali mnohem více“ – způsoby překonání této škodlivé představy aneb „jsou ti nejlevnější skutečně vždy těmi nejúspěšnějšími?“
- Konkrétní postupy, techniky a triky pro zvládání cenového nátlaku
- Sleva jako sice ten nejjednodušší, ale také drahý a mnohdy naprosto zbytečný způsob, jak dostat zakázku
- Vliv slevy na výslednou marži
- Práce s ústupky v cenovém vyjednávání
- Nejobvyklejší chyby v cenovém vyjednávání
- A něco málo počítání…:-)
Metody výuky: Teoretické minimum v rozsahu cca 1 hodiny. Dále si účastníci na praktických cvičeních vyzkouší vyjednávání v různých situacích s různými typy „protihráčů“, naučí se správně argumentovat a zvládat námitky, zejména ve vztahu k ceně. Při následném rozboru si účastníci uvědomí některé teoretické zásady pro úspěšné cenové vyjednávání a z nich plynoucí poučení pro praxi. Při semináři je použita kamera, modelové situace jsou následně účastníkům promítnuty a analyzovány.
Termín konání: 3. června 2019
B. VYJEDNÁVÁNÍ S VELKÝMI A SILNÝMI ZÁKAZNÍKY aneb David a Goliáš
Motto: „Pokud ze sebe uděláme ovci, vlci nás sežerou.“
Vyjednávání s firmami řádově většími, než je ta naše, často vedou k porážce. Když už se podaří k vyjednávání dostat, často končí pouze tím, že „Goliáš“ předloží své požadavky a my je buď přijmeme, nebo odcházíme bez dohody. Hlavní příčinou neúspěchu je to, jak k takovému jednání přistupujeme. Dopředu se sami pasujeme do role toho malého, kdo nemá v rukou žádné trumfy a je odkázán na vůli toho druhého. Předem si odůvodníme svou budoucí prohru, aniž bychom přemýšleli nad tím, zda a jak můžeme vyhrát. Tím se dostaneme do role výše zmíněné ovce a na jednání jdeme v podstatě jen proto, abychom se mohli nechat sežrat. Přitom to ale není nutné. Každý, tedy i onen gigant, má své zájmy, a pokud se nám podaří přispět k jejich naplnění, máme výraznou šanci uspět.
Určeno pro majitele či zaměstnance malých a středních firem, kteří vyjednávají nebo chtějí vyjednávat s velkými tuzemskými i mezinárodními společnostmi.
Cíl:
- Naučit se zvládat strategii a techniku vyjednávání s výrazně většími partnery
- Naučit se pragmaticky a věcně stanovit své vyjednávací cíle, zhodnotit své šance na úspěch a důvěřovat si
Obsah:
- Zdroje síly vyjednavače
- Hlavní chyby při jednání s partnerem řádově větším, než jsme my sami
- Zájmy a postoje ve vyjednávání
- Vyjednávací taktiky – vyjednávání s velkým partnerem musí začít dlouho před tím, než usedneme k vyjednávacímu stolu
- Umění rozkrýt sféry vlivu ve velké firmě, abychom vyjednávali nejen správně, ale také se správnými lidmi
- Změna kontextu vyjednávání v případě, že se nevyvíjí správným směrem
- Způsoby, jak obrátit síly partnera ve svůj prospěch
- Manipulativní techniky ze strany „Goliáše“ (nátlak, vyhrožování, ironie, lhaní aj.), jejich rozpoznání a obrana proti nim
- Konkrétní příklady z praxe a jejich rozbor
Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu. Modelové situace, hry, videoanalýza, řešení konkrétních situací účastníků.
Termín konání: 4.června 2019
Cílová skupina
Obchodní dovednosti
7 800 Kč (s DPH 9 438 Kč) v ceně studijní materiály, občerstvení,oběd
Kontaktní osoba
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality