Detail kurzu

Moderní platformy a daňové souvislosti z nich plynoucí pro tuzemské plátce DPH (Amazon, eBay, Facebook, Google, UBER, AirBnB)

TSM, spol. s r.o.

Popis kurzu

Cíl semináře: Stále více tuzemských podnikatelů využívá služeb výše uvedených on-line platforem. Buď je využívají jako prodejní a logistický kanál (zejména Amazon) při pronikání na zahraniční trhy anebo využívají placených reklamních služeb (zejména Google, Facebook). Svoje osobité postavení má on-line platforma UBER (přeprava osob) či AirBnB (platforma spojující ubytovatele a hosta).
Tento seminář slouží k rozklíčování obsahu smluvního vztahu s těmito platformami a v návaznosti na to i vyřešení daňové povinnosti vyplývající z uplatňování DPH z předmětných transakcí včetně promítnutí do účetnictví. V praxi se totiž velmi často setkávám s odpovědí „nevím jak mám uplatnit DPH, protože oni neposílají žádné faktury“. To bohužel není adekvátní výmluva ….
Cílová skupina: Podnikatelé využívající výše uvedených platforem v rámci svého prodeje či marketingu a účetní firmy zpracovávající tyto transakce v daních a účetnictví.
Anotace semináře: 

E-commerce a jeho zapracování do směrnice k DPH – přehled změn od roku 2019 a schválené změny od roku 2021

Úloha „daňového statutu“ obchodního partnera při přeshraniční fakturaci – aneb několik nezbytných zásad nutných pro správné daňové řešení v závislosti na povaze obchodního partnera

Osvobození s nárokem na odpočet DPH – jak ho obhájit vůči správci u zbožových obchodů do EU a do třetích zemí s tzv. B2B obchodním konceptem a při využití prodejní platformy – např. Amazon, eBay

Služby s přeshraničním prvkem – přenesení daňové povinnosti na příjemce plnění (splnění podmínek základního pravidla dle paragrafu 9 ZDPH) anebo dle zvláštních pravidel (viz paragraf 10 ZDPH) s důrazem na reklamu u mediálních gigantů

Amazon a eBay v detailu – nabízené platformy a jejich využití, definice využitelných obchodních a smluvních modelů s Amazonem ve vazbě na váš podnikatelský záměr, stahování review, tvorba či stažení daňových dokladů v závislosti na povaze business modelu (fakturace zákazníkům a přijaté faktury od Amazonu), vystavování daňových dokladů pověřením on-line platformy, registrace v jiných členských státech v závislosti na využitém business modelu, problematiky dodatečných DP u pozdě registrovaných DIČ v JČS, prodej přes platformy ve třetích zemích

Reklama na FB a Google – daňově včetně obsahu daňových dokladů

UBER u smluvních partnerů a zákazníků, účetně, daňově

AirBnB u poskytovatelů ubytování i jejich hostů, účetně a daňově

Obsah kurzu

Cíl semináře: Stále více tuzemských podnikatelů využívá služeb výše uvedených on-line platforem. Buď je využívají jako prodejní a logistický kanál (zejména Amazon) při pronikání na zahraniční trhy anebo využívají placených reklamních služeb (zejména Google, Facebook). Svoje osobité postavení má on-line platforma UBER (přeprava osob) či AirBnB (platforma spojující ubytovatele a hosta).
Tento seminář slouží k rozklíčování obsahu smluvního vztahu s těmito platformami a v návaznosti na to i vyřešení daňové povinnosti vyplývající z uplatňování DPH z předmětných transakcí včetně promítnutí do účetnictví. V praxi se totiž velmi často setkávám s odpovědí „nevím jak mám uplatnit DPH, protože oni neposílají žádné faktury“. To bohužel není adekvátní výmluva ….
Cílová skupina: Podnikatelé využívající výše uvedených platforem v rámci svého prodeje či marketingu a účetní firmy zpracovávající tyto transakce v daních a účetnictví.
Anotace semináře: 

E-commerce a jeho zapracování do směrnice k DPH – přehled změn od roku 2019 a schválené změny od roku 2021

Úloha „daňového statutu“ obchodního partnera při přeshraniční fakturaci – aneb několik nezbytných zásad nutných pro správné daňové řešení v závislosti na povaze obchodního partnera

Osvobození s nárokem na odpočet DPH – jak ho obhájit vůči správci u zbožových obchodů do EU a do třetích zemí s tzv. B2B obchodním konceptem a při využití prodejní platformy – např. Amazon, eBay

Služby s přeshraničním prvkem – přenesení daňové povinnosti na příjemce plnění (splnění podmínek základního pravidla dle paragrafu 9 ZDPH) anebo dle zvláštních pravidel (viz paragraf 10 ZDPH) s důrazem na reklamu u mediálních gigantů

Amazon a eBay v detailu – nabízené platformy a jejich využití, definice využitelných obchodních a smluvních modelů s Amazonem ve vazbě na váš podnikatelský záměr, stahování review, tvorba či stažení daňových dokladů v závislosti na povaze business modelu (fakturace zákazníkům a přijaté faktury od Amazonu), vystavování daňových dokladů pověřením on-line platformy, registrace v jiných členských státech v závislosti na využitém business modelu, problematiky dodatečných DP u pozdě registrovaných DIČ v JČS, prodej přes platformy ve třetích zemích

Reklama na FB a Google – daňově včetně obsahu daňových dokladů

UBER u smluvních partnerů a zákazníků, účetně, daňově

AirBnB u poskytovatelů ubytování i jejich hostů, účetně a daňově

Cílová skupina

Veřejný kurz

Kontaktní osoba

Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz

Hodnocení




Organizátor