Detail kurzu
Úvod do problematiky zpracování metodik, vnitřních směrnic a standardů kvality sociálních služeb organizace
TSM, spol. s r.o.
Popis kurzu
Vnitřní směrnice (vnitřní instrukce) je neveřejný právní
předpis, kterým právnická osoba, ať už veřejnoprávní nebo
soukromoprávní, upravuje práva a povinnosti svých pracovníků,
členů, zaměstnanců či zástupců v rámci své působnosti.
Některé vnitřní směrnice musí být vydány povinně na základě
zákona a zákony ukládají povinnost se jimi řídit nebo zněním vnitřních
předpisů podmiňují některé právní vztahy. Vnitřní směrnice
může vydat jen k tomu oprávněný orgán právnické osoby a
z předpisu by mělo být zřejmé, který orgán a na základě jakého
zmocnění jej vydal. Vnitřní směrnice lze charakterizovat jako
stanovení pravidel, organizace, podmínek, povinností, odpovědnosti
a pravomocí v určité pracovní činnosti. Měly by být součástí
podnikové kultury, stát se aktivně využívaným nástrojem
usnadňujícím orientaci v operativních činnostech, kterými se musí více
či méně všichni zaměstnanci zabývat. Úloha vnitřních směrnic
spočívá především v zajištění jednotného metodického postupu při
zajišťování chodu organizace. Tento jednotný postup musí být zajištěn
i v čase, tedy vnitřní směrnice slouží k zachování stejného postupu,
stejného způsobu řešení obdobných situací v různých obdobích např.
organizační řád, který obvykle definuje. Metodika je obecně pracovní
postup (metoda). Zpracováním Standardů kvality v sociálních službách,
vytvoříme soubor metodik a postupů charakterizujících sociální službu.
Standardy popisují, jak má vypadat kvalitní sociální
služba. Jsou souborem měřitelných a ověřitelných kritérií.
Kvalita je popsána prostřednictvím souboru kritérií (vlastností a
charakteristik), o nichž se předpokládá, že ovlivňují schopnost služeb
naplnit zájmy a potřeby obou uvedených zájmových skupin – uživatelů
i zadavatelů. Vnitřní směrnice organizace spolu se Standardy kvality
v sociálních službách tvoří „návod“ a jednotný metodický postup na
všechny činnosti zajišťující poskytování sociální služby. Podstatná
je jednotnost, shoda a návaznost jednotlivých dokumentů. Účastníci
školení získají teoretické a praktické znalosti a dovednosti.
Obsah kurzu
Vnitřní směrnice (vnitřní instrukce) je neveřejný právní
předpis, kterým právnická osoba, ať už veřejnoprávní nebo
soukromoprávní, upravuje práva a povinnosti svých pracovníků,
členů, zaměstnanců či zástupců v rámci své působnosti.
Některé vnitřní směrnice musí být vydány povinně na základě
zákona a zákony ukládají povinnost se jimi řídit nebo zněním vnitřních
předpisů podmiňují některé právní vztahy. Vnitřní směrnice
může vydat jen k tomu oprávněný orgán právnické osoby a
z předpisu by mělo být zřejmé, který orgán a na základě jakého
zmocnění jej vydal. Vnitřní směrnice lze charakterizovat jako
stanovení pravidel, organizace, podmínek, povinností, odpovědnosti
a pravomocí v určité pracovní činnosti. Měly by být součástí
podnikové kultury, stát se aktivně využívaným nástrojem
usnadňujícím orientaci v operativních činnostech, kterými se musí více
či méně všichni zaměstnanci zabývat. Úloha vnitřních směrnic
spočívá především v zajištění jednotného metodického postupu při
zajišťování chodu organizace. Tento jednotný postup musí být zajištěn
i v čase, tedy vnitřní směrnice slouží k zachování stejného postupu,
stejného způsobu řešení obdobných situací v různých obdobích např.
organizační řád, který obvykle definuje. Metodika je obecně pracovní
postup (metoda). Zpracováním Standardů kvality v sociálních službách,
vytvoříme soubor metodik a postupů charakterizujících sociální službu.
Standardy popisují, jak má vypadat kvalitní sociální
služba. Jsou souborem měřitelných a ověřitelných kritérií.
Kvalita je popsána prostřednictvím souboru kritérií (vlastností a
charakteristik), o nichž se předpokládá, že ovlivňují schopnost služeb
naplnit zájmy a potřeby obou uvedených zájmových skupin – uživatelů
i zadavatelů. Vnitřní směrnice organizace spolu se Standardy kvality
v sociálních službách tvoří „návod“ a jednotný metodický postup na
všechny činnosti zajišťující poskytování sociální služby. Podstatná
je jednotnost, shoda a návaznost jednotlivých dokumentů. Účastníci
školení získají teoretické a praktické znalosti a dovednosti.
Cílová skupina
Veřejný kurz
Kontaktní osoba
Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality