Detail kurzu
Corporate Social Responsibility a Manažerská etika
Fakulta managementu a ekonomiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Popis kurzu
Kurz poskytne ucelené poznatky o konceptu CSR (Corporate Social Responsibility – společenská odpovědnost organizace) a o manažerské etice, jenž s konceptem úzce souvisí. Jedná se o nástroje, které jsou důležitým výchozím předpokladem dlouhodobě úspěšného podnikání a přináší prospěch podniku i celé společnosti. Účastníci kurzu se seznámí s obsahem a základními pojmy z oblasti manažerské etiky a společensky odpovědného podnikání. V rámci kurzu budou účastníci upozorněni na nebezpečí, které přináší absence etiky v mezilidských vztazích na pracovišti a ve společnosti, která se manifestuje konzumním myšlením a jednáním.
Obsah kurzu
1. den
- Definice manažerské etiky a CSR.
- Proč se chovat společensky odpovědně.
- Co přináší CSR organizacím.
- Nástroje etického a společensky odpovědného chování.
- Rozhodování etických dilemat.
- Prolínání s firemní kulturou.
- Tři základní pilíře CSR – ekonomický, environmentální a sociální.
2. den
- Společenská odpovědnost Tomáše Bati a jeho odkaz.
- Řešení případové studie.
- CSR v mezinárodním, národním kontextu – trvale udržitelný rozvoj.
- Zpráva o CSR.
- Základní kroky k vytvoření CSR zprávy.
- Hodnocení CSR.
- Současná situace a praxe v oblasti manažerské etiky a společenské odpovědnosti.
- Konzumní společnost.
Cílová skupina
Kurz je určen všem manažerům, podnikatelům, odborným pracovníkům, kteří mají zájem seznámit se s problematikou manažerské etiky a společenské odpovědnosti organizací.
množstevní slevy, sleva pro studenty a absolventy FaME UTB ve Zlíně
Kontaktní osoba
Ing. Lucie Tomancová, Ph.D.
+420 576 038 009
tomancova@fame.utb.cz