Detail kurzu
Prodejní dovednosti v maloobchodě
EDUX, s.r.o.
Popis kurzu
Cílem školení „Prodejní dovednosti v maloobchodě“:
- Účastník bude umět efektivně komunikovat se zákazníkem
- Řešit jejich stížnosti a reklamace
- Bude umět zvládat obtížné situace.
- Účastník dokáže rozpoznat signály vedoucí ke konfliktům a snaží se jim předejít.
Obsah kurzu
Základní informace ke školení „Prodejní dovednosti v maloobchodě“:
- Výborná péče o zákazníka je tou nejlepší přidanou hodnotou produktu
- Profesionální prodejce – lidský faktor prodeje
- Řešení reklamace je velmi důležitou součástí péče o zákazníka
Profil absolventa školení „Prodejní dovednosti v maloobchodě“:
- je schopen si uvědomit svoje silné a slabé stránky
- je schopen uvědomit si svůj postoj a pracovat s ním – pozor na „jsem jen prodejce či zaměstanec, já tady jenom obsluhuji“
- umí efektivně řešit stížnosti a současně udržet zákazníka
- umí využít stresové situace k rozvoji obchodu
- dokáže rozpoznat signály vedoucí ke konfliktu
Obsah tréninku: A.)Prodejce – lidský faktor maloobchodu
- Základní pravidla efektivní komunikace prodejce
- Kritická místa verbální a neverbální komunikace
- Asertivita v obchodní praxi
- Mluvený projev a jeho kultivace
- Zdvořilost
B.) Reklamace, stížnosti
- Kdy zákazník reklamuje a kdy si stěžuje
- Hledej důvod, hledej pocit
- Cíl zákazníka a cíl obchodníka
- Metoda UZI
C.) Produkty a služby
- Osobní zodpovědnost
- Prodej na základě přínosů pro zákazníka (ne charakteristiky)
- Diskutujte se zákazníkem – nepoučujte
Přidaná hodnota kurzu „Prodejní dovednosti v maloobchodě“
- vlídnost nebo lhostejnost
- skutečná zákaznická věrnost se tvoří až ve vypjaté situaci
- zákazník jako spolutvůrce řešení reklamace
- reklamací se nezbavíte, ale naučíte se k nim konstruktivně přistupovat
Cílová skupina
Kurz „Prodejní dovednosti v maloobchodě“ je určený prodejcům a obchodníkům. Vychází z filozofie „prodejna je pro zákazníky, kterým je věnována pozornost a péče“. Lze si domluvit i individuální výuku nebo firemní mini trénink pro 2–3 osoby. Doporučujeme blog osobního rozvoje „Chci změnu“ – http://chcizmenu.blogspot.cz/.