Detail kurzu

Inventarizace majetku a závazků

Vzdělávací centrum Morava s.r.o.

Popis kurzu

Cíle semináře: 

 

·        poskytnout Vám aktuální informace potřebné pro přípravu a provedení inventarizace - všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv, části vlastních zdrojů a podrozvahových účtů - za r. 2023

·        seznámit s aktuálními poznatky z praxe s upozorněním na nejčastější chyby, kterým u ÚSC a PO dochází

·        pro ilustraci výklad doplnit konkrétními příklady - seznámíte se s příklady vstupních formulářů, s obsahem inventurních soupisů, se strukturou inventarizační zprávy a dalšími.

Obsah kurzu

Obsah semináře: 

 

1.      Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2023, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2023.

2.      Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.

3.      Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.

4.      Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2023, zapracování rozhodného dne.

5.      Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.

6.      Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.

7.      Jak v r. 2023 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.

8.      Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.

9.      Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.

10.  Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.

11.  Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.

12.  Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.

13.  Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.

14.  Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.

15.  Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení.


Lektor semináře:

 

Ing. Hana JURÁŇOVÁ - auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor, ...

Cílová skupina

Školení je určeno:

 

·         vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace majetku a závazků vybraných účetních jednotek např. obcí, krajů, příspěvkových organizací, dobrovolných svazků obcí, organizačních složek státu

·        ekonomům a účetním vybraných účetních jednotek

·        pracovníkům oddělení interního auditu, kontrolních oddělení, auditorům, ...

Certifikát Akreditované osvědčení MVČR Poznámka k ceně

V ceně občerstvení, tištěné materiály.

Kontaktní osoba

Pavlína Petrusová
599 526 472
ostrava@vcmorava.cz

Hodnocení




Organizátor