Detail kurzu

INVENTARIZACE MAJETKU A ZÁVAZKŮ – NÁLEŽITÁ PŘÍPRAVA NA ÚČETNÍ ZÁVĚRKU

1. VOX a.s.

Popis kurzu

Seminář vás seznámí s cíli, povinnostmi a postupy při inventarizaci a při vypořádání inventarizačních rozdílů. Odnesete si návod jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy na provádění inventarizací a pravidla, jak se vypořádat s nedostatky zjištěnými při provádění a vypořádání výsledků inventarizací.

Obsah kurzu

POŽADOVANÉ CÍLE – PRIORITA VLASTNICKÉHO PŘÍSTUPU K MAJETKU:

  • formální a věcné přístupy k provádění inventarizace dříve a dnes,
  • zvýšení jistoty vlastníků o stavu a pohybu majetku – reakce na potřeby vlastníka (varianty a možnosti/nutnosti mimořádné inventarizace),
  • ostatní nepřímé vazby z obchodních vztahů – podmínka správnosti nabytí (pozbytí) majetku správně provedenou inventarizací,
  • vlivy nového občanského zákoníku a zákona o obchodních korporacích s účinností od 1. 1. 2014 („péče řádného hospodáře“: §159 NOZ),
  • příklady z praxe k provedení inventarizací (krádeže a vloupání, nákup podniku, přeměny, prodej, převody/vypořádání obchodního podílu, apod.).

VYMEZENÍ ZÁKONNÝCH POVINNOSTÍ V AKTUÁLNÍM ZNĚNÍ ZÁKONA/PROVÁDĚCÍCH PŘEDPISECH:

  • výchozí požadavky dle zákona o účetnictví,
  • rozšíření požadavků na provedení inventarizací,
  • Vyhláška o inventarizaci majetku a závazků – č. 270/2010 Sb., ve znění změn od 1. 1. 2016 (vymezení účetních jednotek, kterých se tato vyhláška týká, případné využití pro metodickou podporu i u podnikatelů),
  • prováděcí předpisy (vyhlášky: 500, 504, 410 – pro různé typy účetních jednotek, české účetní standardy – pro různé typy účetních jednotek),
  • aplikace v praxi – viz vyjmenované předpisy (různé přístupy vlastníků).

OBSAH A FORMA VNITŘNÍ NORMY NA PROVÁDĚNÍ INVENTARIZACÍ:

  • návod jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy – možné podklady: Vyhláška č. 155/1971 Sb., Vyhláška č. 270/2010 Sb., v aktuálním znění,
  • reakce na rozvoj informačních technologií a výpočetní techniky ve vazbě na pořizování fyzických soupisů a výsledků vypořádání inventarizací,
  • návaznosti na harmonogram roční účetní závěrky,
  • přípravné práce,
  • průběh inventarizací,
  • vyhodnocení a proúčtování inventarizačních rozdílů.

PROÚČTOVÁNÍ INVENTARIZAČNÍCH ROZDÍLŮ – PRAKTICKÉ PŘÍKLADY:

  • účetní a daňové dopady při zúčtování inventarizačních rozdílů,
  • proúčtování záměn – správná dokumentace a proúčtování,
  • problematika přirozených úbytků zásob (sestavení speciální normy),
  • ZDP v platném znění, pokyn GFŘ: D-6 k dani z příjmů,
  • věcné a formální náležitosti – průkaznost celkové dokumentace.

NÁVODY POSTUPŮ INVENTARIZACÍ U JEDNOTLIVÝCH OKRUHŮ MAJETKU:

  • specifika u aktiv (odepisovaná, neodepisovaná),
  • specifika u pasiv,
  • majetek cizí – v podrozvahové evidenci (viz novela § 30, odst. 8 zákona o účetnictví),
  • majetek zapůjčený a vypůjčený – příklady z praxe.

AUDITOR – VYMEZENÍ PRÁV A POVINNOSTÍ K PROBLEMATICE INVENTARIZACE:

  • povinnosti vyplývající ze zákona č. 93/2009 Sb., ve znění pozdějších změn,
  • připravovaná významná novela zákona o auditorech,
  • obecné přístupy auditora,
  • pravidla, podle kterých auditor ověřuje správnost postupů při inventarizacích,
  • vazby na výrok auditora z hledisek úplnosti, správnosti a průkaznosti provedených inventarizací.

NEDOSTATKY ZJIŠŤOVANÉ PŘI PROVÁDĚNÍ A VYPOŘÁDÁNÍ VÝSLEDKŮ INVENTARIZACÍ:

  • nedostatečná připravenost,
  • neprůkaznost inventarizací,
  • neúplnost inventarizací,
  • proúčtování inventarizací – úroveň celkové dokumentace a průkaznost účetních záznamů,
  • možné trestněprávní důsledky nedostatečné dokumentace (účetního záznamu) v souvislosti s proúčtováním výsledků inventarizací.

DISKUZE A ZÁVĚR:

  • praktické příklady z praxe,
  • jednotlivé typy odpovědností za škodu vyplývající ze zákoníku práce,
  • možnosti vymáhání mank a škod,
  • stanovení správné ceny pro vymáhání mank a škod,
  • případy soudních vymáhání schodků na svěřených hodnotách,
  • judikát: inventurní manko a DPH.

Cílová skupina

Seminář je určen zejména účetním, pracovníkům účetních a poradenských firem, ekonomickým pracovníkům, dále také manažerům a majitelům firem.

Poznámka k ceně

kód: 1702990 - 1 990 Kč + DPH Základní cena, kód: 170299A - 3 781 Kč + DPH cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu, kód: 170299B - 5 373 Kč + DPH cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu, kód: 170299C - 6 766 Kč + DPH

Kontaktní osoba

Jana Pružinová
+420 226 539 670
vox@vox-kurzy.cz

Hodnocení




Organizátor