Detail kurzu
Copywriting a psaní (tiskových) zpráv – jak najít atraktivní téma a zaujmout svá publika
AQE advisors, a.s.
Popis kurzu
„Obsah je král.“
To je jedna z klíčových copywriterských pouček. A beze zbytku platí.
Obsah kurzu
Právě obsah je to, co dokáže zaujmout i dnes – tedy v době, kdy se tvrdí, že lidé nečtou. To je sice pravda, ale jen do určité míry. V okamžiku, kdy lidem nabídnete zajímavé téma a dokážete jej poutavě zpracovat, jste na dobré cestě k tomu, aby lidé informace od vás vyhledávali, věnovali jim svůj čas, a nakonec udělali to, co si přejete:
- V obchodě je to třeba nákup výrobku.
- U nevládní organizace může kvalitní komunikace pomoci s budováním komunity, která vás sleduje. A vylepšit váš fundraising.
- V případě města nebo vesnice to může být třeba „jenom“ to, že budou obyvatelé aktivitami své obce či městské části žít. Budou ji mít rádi a fandit tomu, co radnice dělá.
A to není vůbec málo…
Obsah školení
1. Pojďme hned na to aneb co musíte vědět, než začnete psát
- Kdo jste a jaká je vaše image?
- Cíl komunikace – víte dobře, co vlastně chcete říkat?
- Cílové skupiny a tzv. persony – myslete vždy na toho, s kým mluvíte
- Kde se váš text objeví a je to vůbec důležité?
- Textem a jeho zveřejněním to nekončí – sledujte, jaký má váš obsah dopad
2. Struktura textů
- 16 minitipů pro vaše lepší texty
- Umíte psát bez chyb?
- Struktura a vizuální náležitosti textu pro lepší čtivost
- Příklady dobrého copywritingu •Inspirujte se u nejlepších… kdo v Česku dobře píše a vyplatí se jej sledovat
- Napište svůj „první“ text, který bude „prodávat“ – vaším „produktem“ totiž nemusí být výrobek, ale třeba služba občanům nebo myšlenka.
3. Napište tiskovou zprávu jako z partesu
Připravte už příští týden tiskovou zprávu, která zaujme. Existuje cesta k tomu, aby právě zpráva od vás neskončila spolu s dalšími v koši, ale objevila se v novinách, na webovém serveru nebo o vašem nejnovějším projektu natočili reportáž do zpravodajství?
Určitě ano, ale není to jen tak.
- Jak přemýšlejí a pracují novináři?
- Jaké jsou novinářské potřeby?
- Vztahy s novináři a médii – můžu něco vylepšit?
- Tisková zpráva et al. jako hlavní nástroj media relations
- Další nástroje media relations
- Struktura tiskové zprávy a na co určitě nezapomenout
- Je důležité, komu zprávu posíláte: vaše mediální databáze
- Ctrl-C / Ctrl-V: když se tohle s vaší zprávou novinář udělá, je to správně, nebo ne?
- Napište svou „první“ tiskovku, která (snad) neskončí v koši
- Monitoring médií: Kde se vaše zpráva objevila?
Ale v kurzu nakonec mohou být i trochu jiné věci!
Pokud jsme v něčem dobří, pak v tom, že máme v týmu zkušené a praxí ošlehané lektory, kteří umějí reagovat na to, kdo s nimi školení absolvuje. Obsah vždy přizpůsobí potřebám a očekáváním účastníků.
Co budete v každém případě po absolvování školení umět?
- Pochopíte, jak by měl copywriter přemýšlet, aby jeho práce zaujala čtenáře, diváky či posluchače.
- Seznámíte se se základními principy dobrého kreativního textování.
- Budete o něco lépe než dosud psát čtivé texty pro sociální sítě, newslettery, webové stránky… ale třeba také dopisy určené partnerům či sponzorům.
- Liší se přístup k textů na web nebo plakátek od psaní tiskové zprávy? A pokud ano, tak v čem ano a v čem ne?
- Budete umět napsat o něco lepší tiskovku nebo třeba pozvánku tiskovou konferenci.
- A především: budete o svém psaní nejspíš přemýšlet jinak než doposud.
Cílová skupina
Cílová skupina je jak pro profesionály, tak jednotlivce, kteří se chtějí naučit efektivně komunikovat své myšlenky, produkty, služby či iniciativy skrze poutavý a efektivní textový obsah.Občerstvení, oběd, neomezené slazené nápoje, káva, čaje a zařazení do soutěž o iPhone