Detail kurzu

ZÁKLADY ÚSPĚŠNÉHO ŘÍZENÍ NÁBORU PRACOVNÍKŮ

TSM, spol. s r.o.

Popis kurzu

Špičkovým náborem ke špičkové organizaci
Rozšíření znalostí o hlavních faktorech úspěchu v náboru a možnostech zvýšení účinnosti náboru.
Seminář posiluje:
Znalosti o rolích v náboru a výběru a jejich souvislostech, o faktorech ovlivňujících úspěch
Znalosti základních nástrojů pro efektivní nábor, přehled o některých pokročilých nástrojích a metodách
Dovednosti: analyzovat systematicky kvalitu postupů a nástrojů používaných při náboru, zlepšovat prvky i celý proces. Seminář neobsahuje tématiku vedení samotného výběrového pohovoru, tomuto je věnovaný samostatný jiný seminář.
Obsah semináře: Úvod, nové pojmy – Systematický postup v určení faktorů úspěchu – graf příčin – obecný, příklad, metody přezkoušení. Hlavní role v procesu náboru a jejich význam, co od nich očekávají zainteresované osoby. Kdo zodpovídá – význam rolí v procesu. Externí servis, agentura – řízení služeb pro nábor. Chyby a důsledky, možná řešení. Co očekávají GŘ, představenstvo, majitelé. Fáze náboru a jejich kvalita, klíčové faktory úspěchu, měření efektivity procesu. Plán personálu – včetně organizačních změn a jeho vyhodnocování. Zdrojování (sourcing) – podklady, rozvaha pro rozhod. Měření efektivity – diskuse (ukazatele). Kvalita inzerátu a její dopady, pomůcky pro efektivní nábor a výběr. Ukázky z webu, analýza, způsoby výrazného zlepšení. Zápis z pohovoru. Příklady pro řešení, debata – kdo co používá. Řešení složitých situací a extrémních případů – rychlost vs. kvalita vs. náklady. Řešení případových situací. Výzvy – hledání kvalifikace, která není na trhu. Specifika zahraničního náboru – vhodné kanály. Strategický pohled na nábor a zajištění kvalifikace, efektivní reporting a analýzy. Strategické otázky – jaké dovednosti, organizační struktura, jaké další změny – M&A, reorganizace. Vyhodnocení plánu – plán vs. skutečnost. Boj o talenty, personální marketing. Co přitahuje/odpuzuje talenty – využití v PR. Nástroje pro sledování konkurence. Úrovně vyspělosti náboráře, dovednosti a postupy pro další odborný rozvoj. Stupně náborových pozic podle obsahové náročnosti. Matice pokročilosti náborových pracovníků. Popis – obsah, rozdíly. Speciální mikrotémata. Testování, ověřování referencí. Technické nástroje jako Taleo. Závěr – Otázky a odpovědi, volné otázky. Manažerské hry/hádanky, přezkoušení znalostí.

Obsah kurzu

Špičkovým náborem ke špičkové organizaci
Rozšíření znalostí o hlavních faktorech úspěchu v náboru a možnostech zvýšení účinnosti náboru.
Seminář posiluje:
Znalosti o rolích v náboru a výběru a jejich souvislostech, o faktorech ovlivňujících úspěch
Znalosti základních nástrojů pro efektivní nábor, přehled o některých pokročilých nástrojích a metodách
Dovednosti: analyzovat systematicky kvalitu postupů a nástrojů používaných při náboru, zlepšovat prvky i celý proces. Seminář neobsahuje tématiku vedení samotného výběrového pohovoru, tomuto je věnovaný samostatný jiný seminář.
Obsah semináře: Úvod, nové pojmy – Systematický postup v určení faktorů úspěchu – graf příčin – obecný, příklad, metody přezkoušení. Hlavní role v procesu náboru a jejich význam, co od nich očekávají zainteresované osoby. Kdo zodpovídá – význam rolí v procesu. Externí servis, agentura – řízení služeb pro nábor. Chyby a důsledky, možná řešení. Co očekávají GŘ, představenstvo, majitelé. Fáze náboru a jejich kvalita, klíčové faktory úspěchu, měření efektivity procesu. Plán personálu – včetně organizačních změn a jeho vyhodnocování. Zdrojování (sourcing) – podklady, rozvaha pro rozhod. Měření efektivity – diskuse (ukazatele). Kvalita inzerátu a její dopady, pomůcky pro efektivní nábor a výběr. Ukázky z webu, analýza, způsoby výrazného zlepšení. Zápis z pohovoru. Příklady pro řešení, debata – kdo co používá. Řešení složitých situací a extrémních případů – rychlost vs. kvalita vs. náklady. Řešení případových situací. Výzvy – hledání kvalifikace, která není na trhu. Specifika zahraničního náboru – vhodné kanály. Strategický pohled na nábor a zajištění kvalifikace, efektivní reporting a analýzy. Strategické otázky – jaké dovednosti, organizační struktura, jaké další změny – M&A, reorganizace. Vyhodnocení plánu – plán vs. skutečnost. Boj o talenty, personální marketing. Co přitahuje/odpuzuje talenty – využití v PR. Nástroje pro sledování konkurence. Úrovně vyspělosti náboráře, dovednosti a postupy pro další odborný rozvoj. Stupně náborových pozic podle obsahové náročnosti. Matice pokročilosti náborových pracovníků. Popis – obsah, rozdíly. Speciální mikrotémata. Testování, ověřování referencí. Technické nástroje jako Taleo. Závěr – Otázky a odpovědi, volné otázky. Manažerské hry/hádanky, přezkoušení znalostí.

Cílová skupina

Veřejný kurz

Kontaktní osoba

Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz

Hodnocení




Organizátor