Detail kurzu
ZÁKLADY ÚSPĚŠNÉHO ŘÍZENÍ NÁBORU PRACOVNÍKŮ
TSM, spol. s r.o.
Popis kurzu
Špičkovým náborem ke špičkové organizaci
Rozšíření znalostí o hlavních faktorech úspěchu v náboru a
možnostech zvýšení účinnosti náboru.
Seminář posiluje:
Znalosti o rolích v náboru a výběru a jejich souvislostech, o faktorech
ovlivňujících úspěch
Znalosti základních nástrojů pro efektivní nábor, přehled o některých
pokročilých nástrojích a metodách
Dovednosti: analyzovat systematicky kvalitu postupů a nástrojů používaných
při náboru, zlepšovat prvky i celý proces. Seminář neobsahuje tématiku
vedení samotného výběrového pohovoru, tomuto je věnovaný samostatný
jiný seminář.
Obsah semináře: Úvod, nové pojmy – Systematický postup
v určení faktorů úspěchu – graf příčin – obecný, příklad,
metody přezkoušení. Hlavní role v procesu náboru a jejich
význam, co od nich očekávají zainteresované
osoby. Kdo zodpovídá – význam rolí v procesu. Externí servis,
agentura – řízení služeb pro nábor. Chyby a důsledky, možná
řešení. Co očekávají GŘ, představenstvo, majitelé. Fáze
náboru a jejich kvalita, klíčové faktory úspěchu, měření efektivity
procesu. Plán personálu – včetně organizačních změn a jeho
vyhodnocování. Zdrojování (sourcing) – podklady, rozvaha pro rozhod.
Měření efektivity – diskuse (ukazatele). Kvalita inzerátu a její
dopady, pomůcky pro efektivní nábor a výběr. Ukázky z webu,
analýza, způsoby výrazného zlepšení. Zápis z pohovoru. Příklady pro
řešení, debata – kdo co používá. Řešení složitých situací
a extrémních případů – rychlost vs. kvalita vs. náklady.
Řešení případových situací. Výzvy – hledání kvalifikace, která
není na trhu. Specifika zahraničního náboru – vhodné kanály.
Strategický pohled na nábor a zajištění kvalifikace, efektivní
reporting a analýzy. Strategické otázky – jaké dovednosti,
organizační struktura, jaké další změny – M&A, reorganizace.
Vyhodnocení plánu – plán vs. skutečnost. Boj o talenty,
personální marketing. Co přitahuje/odpuzuje talenty – využití
v PR. Nástroje pro sledování konkurence. Úrovně vyspělosti
náboráře, dovednosti a postupy pro další odborný rozvoj. Stupně
náborových pozic podle obsahové náročnosti. Matice pokročilosti
náborových pracovníků. Popis – obsah, rozdíly. Speciální
mikrotémata. Testování, ověřování referencí. Technické
nástroje jako Taleo. Závěr – Otázky a odpovědi, volné otázky.
Manažerské hry/hádanky, přezkoušení znalostí.
Obsah kurzu
Špičkovým náborem ke špičkové organizaci
Rozšíření znalostí o hlavních faktorech úspěchu v náboru a
možnostech zvýšení účinnosti náboru.
Seminář posiluje:
Znalosti o rolích v náboru a výběru a jejich souvislostech, o faktorech
ovlivňujících úspěch
Znalosti základních nástrojů pro efektivní nábor, přehled o některých
pokročilých nástrojích a metodách
Dovednosti: analyzovat systematicky kvalitu postupů a nástrojů používaných
při náboru, zlepšovat prvky i celý proces. Seminář neobsahuje tématiku
vedení samotného výběrového pohovoru, tomuto je věnovaný samostatný
jiný seminář.
Obsah semináře: Úvod, nové pojmy – Systematický postup
v určení faktorů úspěchu – graf příčin – obecný, příklad,
metody přezkoušení. Hlavní role v procesu náboru a jejich
význam, co od nich očekávají zainteresované
osoby. Kdo zodpovídá – význam rolí v procesu. Externí servis,
agentura – řízení služeb pro nábor. Chyby a důsledky, možná
řešení. Co očekávají GŘ, představenstvo, majitelé. Fáze
náboru a jejich kvalita, klíčové faktory úspěchu, měření efektivity
procesu. Plán personálu – včetně organizačních změn a jeho
vyhodnocování. Zdrojování (sourcing) – podklady, rozvaha pro rozhod.
Měření efektivity – diskuse (ukazatele). Kvalita inzerátu a její
dopady, pomůcky pro efektivní nábor a výběr. Ukázky z webu,
analýza, způsoby výrazného zlepšení. Zápis z pohovoru. Příklady pro
řešení, debata – kdo co používá. Řešení složitých situací
a extrémních případů – rychlost vs. kvalita vs. náklady.
Řešení případových situací. Výzvy – hledání kvalifikace, která
není na trhu. Specifika zahraničního náboru – vhodné kanály.
Strategický pohled na nábor a zajištění kvalifikace, efektivní
reporting a analýzy. Strategické otázky – jaké dovednosti,
organizační struktura, jaké další změny – M&A, reorganizace.
Vyhodnocení plánu – plán vs. skutečnost. Boj o talenty,
personální marketing. Co přitahuje/odpuzuje talenty – využití
v PR. Nástroje pro sledování konkurence. Úrovně vyspělosti
náboráře, dovednosti a postupy pro další odborný rozvoj. Stupně
náborových pozic podle obsahové náročnosti. Matice pokročilosti
náborových pracovníků. Popis – obsah, rozdíly. Speciální
mikrotémata. Testování, ověřování referencí. Technické
nástroje jako Taleo. Závěr – Otázky a odpovědi, volné otázky.
Manažerské hry/hádanky, přezkoušení znalostí.
Cílová skupina
Veřejný kurz
Kontaktní osoba
Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality