STÍŽNOSTI A PETICE

Přišli jste pozdě, tento kurz už není aktuální... :-(

Přejít na seznam:

Popis kurzu

Seminář je určen pro zaměstnance obcí a krajů, kteří vyřizují agendu stížností a petic.
Cílem semináře je seznámit účastníky kurzu komplexně s vedením agendy stížností a petic.
Úvodní část kurzu je věnována zakotvení problematiky stížností a petic v právním řádu ČR. Pokud se týká stížností, bude výklad soustředěn na příslušná ustanovení zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů; zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů a dále se výklad bude věnovat problematice stížností podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Výklad bude též zameřen na posouzení podání jako stížnosti, základní prvky podání stížnosti a náležitosti s tím související.
Pokud se týká úvodního výkladu věnovanému petičnímu právu, ten bude zaměřen na definiční právní znaky petice podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů.
Výklad bude obsahovat právní souvislosti zákona č. 85/1990 Sb., o právu petiční ve vztahu ke stížnostem.
Další část bude věnována výkladu o způsobu vyřizování stížností a petic.
V této části budou účastníkům kurzu poskytnuty informace o různých typech způsobů vyřizování stížností a petic, a to z praktických zkušeností přednášejícího.
Důraz bude kladen především na procesní stránku vyřízení věci a bude se současně věnovat problematice lhůt při vyřizování stížností a petic.
Cílem bude seznámit s různými praktickými zkušenostmi s vyřizováním této agendy na úrovni obcí a krajů. Dále bude pojednáno o různých úpravách této agendy ve vnitřních předpisech obcí a krajů a pojednáno bude též o jejich praktických zkušenostech.
Poslední blok výkladu se bude věnovat evidenční agendě stížností a petic a problematice sankcí a odpovědnosti za vyřízení stížnosti a petice. Stejně jako výklad obsáhne i praktické příklady způsobů vyřízení stížností a petic. Krátce bude předestřen princip „výkonu dobré veřejné správy“ při aplikaci této agendy vycházející z Evropské charty místní správy a teoretické publikace k dané problematice. Krátce bude také zmíněna rozhodovací praxe Veřejného ochránce práv v agendě vyřizování stížností a petic jednotlivými složkami obecní a krajské samosprávy. Diskuse, dotazy.

Cílová skupina

Veřejný kurz

Obsahová náplň

Seminář je určen pro zaměstnance obcí a krajů, kteří vyřizují agendu stížností a petic.
Cílem semináře je seznámit účastníky kurzu komplexně s vedením agendy stížností a petic.
Úvodní část kurzu je věnována zakotvení problematiky stížností a petic v právním řádu ČR. Pokud se týká stížností, bude výklad soustředěn na příslušná ustanovení zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů; zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů a dále se výklad bude věnovat problematice stížností podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Výklad bude též zameřen na posouzení podání jako stížnosti, základní prvky podání stížnosti a náležitosti s tím související.
Pokud se týká úvodního výkladu věnovanému petičnímu právu, ten bude zaměřen na definiční právní znaky petice podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů.
Výklad bude obsahovat právní souvislosti zákona č. 85/1990 Sb., o právu petiční ve vztahu ke stížnostem.
Další část bude věnována výkladu o způsobu vyřizování stížností a petic.
V této části budou účastníkům kurzu poskytnuty informace o různých typech způsobů vyřizování stížností a petic, a to z praktických zkušeností přednášejícího.
Důraz bude kladen především na procesní stránku vyřízení věci a bude se současně věnovat problematice lhůt při vyřizování stížností a petic.
Cílem bude seznámit s různými praktickými zkušenostmi s vyřizováním této agendy na úrovni obcí a krajů. Dále bude pojednáno o různých úpravách této agendy ve vnitřních předpisech obcí a krajů a pojednáno bude též o jejich praktických zkušenostech.
Poslední blok výkladu se bude věnovat evidenční agendě stížností a petic a problematice sankcí a odpovědnosti za vyřízení stížnosti a petice. Stejně jako výklad obsáhne i praktické příklady způsobů vyřízení stížností a petic. Krátce bude předestřen princip „výkonu dobré veřejné správy“ při aplikaci této agendy vycházející z Evropské charty místní správy a teoretické publikace k dané problematice. Krátce bude také zmíněna rozhodovací praxe Veřejného ochránce práv v agendě vyřizování stížností a petic jednotlivými složkami obecní a krajské samosprávy. Diskuse, dotazy.

Kontakt a místo konání

Kontaktní údaje
Ing. Irena Spirová, LL.M
e-mail: info@tsmvyskov.cz

Adresa
PRAHA 1, učebna firmy TSM, Opletalova 1417/25 (vchod dvorním traktem, zadní budova, recepce č. 2), PRAHA

O organizátorovi

Kontaktní údaje
tel: +420 517 333 699
mobil: +420 736 216 375
e-mail: tsm@tsmvyskov.cz
web: www.tsmvyskov.cz

Adresa
TSM, spol. s r.o.
Dukelská 117/12, Vyškov Zobrazit na mapě