ITIL V3 Continual Service Improvement

Základní informace
Přihlásit se na kurz

Popis kurzu

Toto školení vede nejenom k získání samostatné kvalifikace pro oblast Continual Service Improvement (průběžné zlepšování služby), avšak je zároveň jedním z modulů životního cyklu vedoucích k získání kvalifikace odborné úrovně ITIL Expert. Školení se zabývá všemi aspekty oblasti Continual Service Improvement a vychází z manuálu ITIL V3. Součástí školení je formální přezkoušení (komplexní přezkoušení bez možnosti použití učebnic formou multiple-choice s osmi otázkami, na které je třeba odpovědět v čase 90 minut; pro úspěšné vykonání zkoušky musí studenti dosáhnout 70% správnosti odpovědí). Uvedená cena neobsahuje poplatek za certifikační zkoušku.

Cílová skupina

  • The main target group for the ITIL Intermediate Qualification: Continual Service Improvement includes, but is not restricted to, CIOs, CTOs, managers, supervisory staff, team leaders, designers, architects, planners, IT consultants, IT audit managers, IT security managers, service test managers and ITSM trainers.
  • IT professionals working within or about to enter a Continual Service Improvement environment and requiring a detailed understanding of the processes, functions and activities involved
  • Individuals seeking the ITIL Expert in IT Service Management for which this qualification is one of the prerequisite modules

Obsahová náplň

Following the completion of this course, the candidate will know:

  • The importance of Service Management as a Practice concept and Continual Service Improvement Principals, Purpose and Objective
  • How all processes in ITIL Continual Service Improvement interact with other Service Lifecycle Processes
  • The sub-processes, activities, methods and functions used in each of the ITIL Continual Service Improvement processes
  • The roles and responsibilities within ITIL Continual Service Improvement and the activities and functions to achieve Service Improvement excellence
  • Technology and implementation considerations surrounding ITIL Continual Service Improvement
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks associated to ITIL Continual Service Improvement
  • Participants will also gain the knowledge necessary to prepare for the “ITIL Certificate in Continual Service Improvement” examination from EXIN, ISEB or APM Group. This certificate is worth 3 credits in the ITIL Version 3 Qualification Scheme. Formal examination: this is a closed book complex graded multiple-choice examination with 8 questions to be answered in 90 minutes. Students must get 70% correct in order to pass. Exam can be taken with APMG, EXIN or ISEB.
  • For more info about this course please open datasheet

Termíny kurzů

18.12.2017 - 20.12.2017

Kurz na míru (vnitropodnikový kurz)

Kurz je možné organizovat i pro uzavřené skupiny, kde obsah, termín a místo se dohodne podle požadavků zákazníka.

Cena bude vypočítána na základě přesné specifikace objednavatele.

Doporučený rozsah kurzu: 3 dny

Kontakt a místo konání

Kontaktní údaje
Helena Kazárová
tel:
+420 261 307 *** Zobrazit

e-mail:
education.czsk@... Zobrazit


Adresa
Za Brumlovkou 5/1559, Praha

O organizátorovi

Kontaktní údaje
tel:
+420 776 767 *** Zobrazit

e-mail:
education.czsk@... Zobrazit

web: www.hpskoleni.cz

Adresa
HEWLETT-PACKARD, s.r.o.
Za Brumlovkou 5/1559, Praha Zobrazit na mapě

Hodnocení kurzu

(hlasujte)