Detail kurzu

Problematičtí zaměstnanci aneb "drahé" chyby zaměstnavatelů • pokračování úspěšného semináře

ANAG, spol. s r.o.

Popis kurzu

Zaměstnanci si vypráví mnoho příběhů o nepříjemnostech, které musí u některých zaměstnavatelů snášet. Avšak mnoho zaměstnavatelů by mohlo vyprávět příběh zcela opačný, kdy jim zaměstnanec způsobil nemalé obtíže, zejména při propouštění. O tom mimo jiné svědčí i obrovský zájem o semináře na téma „Jak se vypořádat s problematickým zaměstnancem“, na který jsme se rozhodli navázat tímto seminářem, který se zaměří na skutečné i domnělé zdravotní problémy zaměstnanců, na drahé chyby zaměstnavatelů při propouštění z organizačních důvodů a na další souvislosti dané pracovním právem, které mohou zaměstnanci zneužít vůči zaměstnavateli. Zaměstnavatelé totiž mají řadu možností, které jim mohou pomoci komplikacím se zaměstnanci předejít. Cílem tohoto semináře je proto prostřednictvím informací, modelových případů, praktických doporučení a odpovědí na otázky účastníků předestřít správné postupy tak, aby zaměstnavatelům umožnily při řešení komplikací postupovat bez chyb.

Obsah kurzu

  • Stručný úvod tématu
  • nastínění aktuálnosti tématu – potíže způsobené problematickými zaměstnanci
  • Domnělé a skutečné zdravotní problémy zaměstnanců
  • zajištění pracovnělékařských služeb (závodního lékaře) – výjimky pro zdravotní prohlídky – zaměstnanci odmítající zdravotní prohlídky – zaměstnanci odmítající práci ze zdravotních důvodů – (Ne)oprávněné nároky zaměstnanců při zdravotních problémech – náležitosti lékařského posudku pro platnou výpověď z pracovního poměru – výpověď ze zdravotních důvodů, její náležitosti a doručování – nové nástrahy soudního sporu ohledně zdravotních důvodů – podstatné změny a novinky
  • Organizační změny a propouštění zaměstnanců bez drahých chyb
  • náležitosti a druhy organizačních změn – dva druhy práce v jedné pracovní smlouvě – odvolání vedoucího zaměstnance a nabídková povinnost provedená bez chyb – specifika manažerských pozic v soukromé sféře – dohoda o rozvázání pracovního poměru z organizačních důvodů – výpověď z organizačních důvodů, její náležitosti a doručování – fiktivní organizační změna a doba nejistoty zaměstnavatele – nová organizační změna o obnově zrušeného pracovního místa
  • Závěrečná doporučení
  • diskuze – odpovědi na dotazy

Cílová skupina

Určen pro všechny zaměstnavatele, kteří při zajišťování svých činností najímají a propouštějí zaměstnance, zejména pro pracovníky personálních (HR) oddělení, vedoucí zaměstnance, mzdové účetní, jednatele, členy představenstva, ředitele, manažery a firemní právníky.

Hodnocení




Organizátor