Detail kurzu

Osobnost učitele, problémy s autoritou, co nás na fakultách neučili

TSM, spol. s r.o.

Popis kurzu

Seminář je zaměřen především na pedagogické pracovníky základních a středních škol. Dotýká se problému autority učitele v současné společnosti. Dává návody, jak dosáhnout přirozené autority ve školském zařízení, zabývá se osobností učitele, vlastnostmi, které přispívají k získávání přirozené autority, vyučovacími styly učitelů, základní pedagogickou způsobilostí učitele, typologií učitelovy osobnosti. Je diskutována také oblast rozvoje nových požadavků na práci učitele a předcházení syndromu vyhoření.
Motto: „Pedagog je zásadním činitelem klimatu školského prostředí. Jeho věk, pohlaví, motivy, hodnoty, zájmy, postoje k výuce atd. ovlivňují různou intenzitou klima výuky.
 Obsah:

Úvod, seznámení s obsahem semináře, vymezení očekávání

Vyučovací styly učitelů – jednotlivé charakteristiky učebních stylů, zařazení sebe sama

Základní pedagogické způsobilosti učitele, vzájemné propojení způsobilostí

Nové požadavky na práci učitele na základě vývoje společnosti

Typologie učitelovy osobnosti – druhy typologií a zařazení

Tvořivý učitel a jeho vyučovací styl – podmínkou tvořivého žáka je tvořivý učitel

Co tedy učitel a pedagog je a není – tlak na učitele ze strany veřejnosti, jak se s ním vyrovnat

Profesní vývoj učitelů – profesní vývoj jako celoživotní proces

Syndrom vyhoření, a jak mu předcházet

Diskuse

Obsah kurzu

Seminář je zaměřen především na pedagogické pracovníky základních a středních škol. Dotýká se problému autority učitele v současné společnosti. Dává návody, jak dosáhnout přirozené autority ve školském zařízení, zabývá se osobností učitele, vlastnostmi, které přispívají k získávání přirozené autority, vyučovacími styly učitelů, základní pedagogickou způsobilostí učitele, typologií učitelovy osobnosti. Je diskutována také oblast rozvoje nových požadavků na práci učitele a předcházení syndromu vyhoření.
Motto: „Pedagog je zásadním činitelem klimatu školského prostředí. Jeho věk, pohlaví, motivy, hodnoty, zájmy, postoje k výuce atd. ovlivňují různou intenzitou klima výuky.
 Obsah:

Úvod, seznámení s obsahem semináře, vymezení očekávání

Vyučovací styly učitelů – jednotlivé charakteristiky učebních stylů, zařazení sebe sama

Základní pedagogické způsobilosti učitele, vzájemné propojení způsobilostí

Nové požadavky na práci učitele na základě vývoje společnosti

Typologie učitelovy osobnosti – druhy typologií a zařazení

Tvořivý učitel a jeho vyučovací styl – podmínkou tvořivého žáka je tvořivý učitel

Co tedy učitel a pedagog je a není – tlak na učitele ze strany veřejnosti, jak se s ním vyrovnat

Profesní vývoj učitelů – profesní vývoj jako celoživotní proces

Syndrom vyhoření, a jak mu předcházet

Diskuse

Cílová skupina

Veřejný kurz

Kontaktní osoba

Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz

Hodnocení




Organizátor