Detail kurzu
Osobnost učitele, problémy s autoritou, co nás na fakultách neučili
TSM, spol. s r.o.
Popis kurzu
Seminář je zaměřen především na pedagogické
pracovníky základních a středních škol. Dotýká se problému autority
učitele v současné společnosti. Dává návody, jak dosáhnout přirozené
autority ve školském zařízení, zabývá se osobností učitele,
vlastnostmi, které přispívají k získávání přirozené autority,
vyučovacími styly učitelů, základní pedagogickou způsobilostí učitele,
typologií učitelovy osobnosti. Je diskutována také oblast rozvoje nových
požadavků na práci učitele a předcházení syndromu vyhoření.
Motto: „Pedagog je zásadním činitelem klimatu školského
prostředí. Jeho věk, pohlaví, motivy, hodnoty, zájmy, postoje k výuce
atd. ovlivňují různou intenzitou klima výuky.
Obsah:
Úvod, seznámení s obsahem semináře, vymezení očekávání
Vyučovací styly učitelů – jednotlivé charakteristiky učebních stylů, zařazení sebe sama
Základní pedagogické způsobilosti učitele, vzájemné propojení způsobilostí
Nové požadavky na práci učitele na základě vývoje společnosti
Typologie učitelovy osobnosti – druhy typologií a zařazení
Tvořivý učitel a jeho vyučovací styl – podmínkou tvořivého žáka je tvořivý učitel
Co tedy učitel a pedagog je a není – tlak na učitele ze strany veřejnosti, jak se s ním vyrovnat
Profesní vývoj učitelů – profesní vývoj jako celoživotní proces
Syndrom vyhoření, a jak mu předcházet
Diskuse
Obsah kurzu
Seminář je zaměřen především na pedagogické
pracovníky základních a středních škol. Dotýká se problému autority
učitele v současné společnosti. Dává návody, jak dosáhnout přirozené
autority ve školském zařízení, zabývá se osobností učitele,
vlastnostmi, které přispívají k získávání přirozené autority,
vyučovacími styly učitelů, základní pedagogickou způsobilostí učitele,
typologií učitelovy osobnosti. Je diskutována také oblast rozvoje nových
požadavků na práci učitele a předcházení syndromu vyhoření.
Motto: „Pedagog je zásadním činitelem klimatu školského
prostředí. Jeho věk, pohlaví, motivy, hodnoty, zájmy, postoje k výuce
atd. ovlivňují různou intenzitou klima výuky.
Obsah:
Úvod, seznámení s obsahem semináře, vymezení očekávání
Vyučovací styly učitelů – jednotlivé charakteristiky učebních stylů, zařazení sebe sama
Základní pedagogické způsobilosti učitele, vzájemné propojení způsobilostí
Nové požadavky na práci učitele na základě vývoje společnosti
Typologie učitelovy osobnosti – druhy typologií a zařazení
Tvořivý učitel a jeho vyučovací styl – podmínkou tvořivého žáka je tvořivý učitel
Co tedy učitel a pedagog je a není – tlak na učitele ze strany veřejnosti, jak se s ním vyrovnat
Profesní vývoj učitelů – profesní vývoj jako celoživotní proces
Syndrom vyhoření, a jak mu předcházet
Diskuse
Cílová skupina
Veřejný kurz
Kontaktní osoba
Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality