Detail kurzu
ASERTIVNÍ KOMUNIKACE - 2denní
Studio W s.r.o.
Popis kurzu
Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.
Obsah kurzu
Určeno pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům, ale i pro ty, kteří chtějí umět lépe jednat v soukromých záležitostech.
Cíl:
- Naučit se dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
- Seznámit se s principy a zásadami asertivní komunikace a naučit se je ovládat
- Procvičit klíčové asertivní dovednosti:
- Umět zdvořile odmítnout (říci ne)
- Věcně čelit kritice a kritiku poskytovat
- Požádat o laskavost
- Dokázat prosadit svůj oprávněný zájem
- Zvládat jednání s agresivními, nevstřícnými a nespolupracujícími lidmi
Obsah:
- Vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním, manipulativním a asertivním způsobem komunikace
- Vymezení pojmu asertivita a 10 asertivních práv
- Umění prosadit své zájmy a respektovat při tom zájmy druhých
- Asertivita jako nástroj, nikoli životní postoj
- Přátelská komunikace
- Umění naslouchat
- Nácvik základních asertivních technik:
- Umění prosadit oprávněný požadavek
- Umění požádat o laskavost
- Asertivní předcházení konfliktům a řešení již vzniklých konfliktů
- Umění věcně kritizovat
- Reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
- Asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností
- Verbální a neverbální složka asertivní komunikace
- Překonávání negativních myšlenek, vlastních i cizích
Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu, metoda učení skrze zážitek. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza.
Cílová skupina
Rozvoj osobnosti
Poznámka k ceně
8 600 Kč (s DPH 10 406 Kč) v ceně studijní materiály, občerstvení, oběd