Detail kurzu
Ochrana soukromí a osobních údajů zaměstnance (GDPR) • z pohledu zaměstnavatele
ANAG, spol. s r.o.
Popis kurzu
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) nabude účinnosti dne 25. května 2018 a bude v České republice platit namísto dosavadního zákona o ochraně osobních údajů. GDPR je z pohledu zaměstnavatele potřeba věnovat zvláštní pozornost, jelikož jeho správný výklad se neobejde bez uvedení do souvislostí se zákoníkem práce a zákonem o zaměstnanosti.
Cíl semináře: Tento seminář se proto zaměřuje na pravidla o ochraně soukromí a osobních údajů zaměstnanců se zaměřením na vysvětlení toho, které postupy zaměstnavatele jsou podle GDPR bez dalšího přípustné, které jsou podmíněny souhlasem zaměstnance, a které není možné praktikovat, i kdyby k nim dal zaměstnanec souhlas.
Obsah kurzu
Program semináře může být aktualizován podle aktuálně vydaných stanovisek.
- Podstatné články nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) z pohledu zaměstnavatele
- základní zásady zpracování osobních údajů zaměstnanců
- základní povinnosti zaměstnavatele jako správce osobních údajů
- skutečně potřebují zaměstnavatelé pověřence pro ochranu osobních údajů?
- základní práva zaměstnanců v souvislosti se zpracováním osobních údajů
- hrozící sankce pro zaměstnavatele při porušení právních předpisů
- Ochrana soukromí a osobních údajů uchazečů o zaměstnání
- získávání informací o uchazečích o zaměstnání z profesních a sociálních sítí
- životopisy uchazečů o zaměstnání a jejich archivace
- vstupní dotazníky
- kopírování dokladů obsahující osobní údaje (např. občanského průkazu)
- zvláštní kategorie (citlivých) osobních údajů (výpis z rejstříku trestů, těhotenství, výsledek vstupní pracovnělékařské prohlídky)
- Ochrana soukromí a osobních údajů současných zaměstnanců
- vedení personální a mzdové agendy zaměstnanců (vč. osobních spisů)
- označení zaměstnanců (vizitky, visačky, tabulky)
- osobní údaje zaměstnance na webu zaměstnavatele
- fotky zaměstnanců v marketingové propagaci zaměstnavatele
- výplatní pásky zaměstnanců
- rizika a souvislosti při práci zaměstnanců z domova (home office)
- autorizace otisky prstů nebo očními duhovkami zaměstnanců
- co můžeme a co musíme o zaměstnancích sdělit bance, exekutorovi, policii?
- Monitorování zaměstnanců
- služební e-mailové schránky zaměstnanců
- internetový prohlížeč, telefon, VOIP a komunikační aplikace
- GPS služebních automobilů
- kamerové systémy na pracovišti
- (ne)použitelnost těchto záznamů před soudem
- Osobní údaje zaměstnanců po jejich odchodu ze zaměstnání
- rozsah a doba dalšího zpracování osobních údajů
- služební e-mailová schránka
- dotazy zaměstnavatelů, u kterých se odchozí zaměstnanec uchází o nové zaměstnání
- Závěrečná doporučení
- právní, technický a softwarový audit zpracování osobních údajů zaměstnanců
- revize smluvní dokumentace a vnitřních předpisů zaměstnavatele
- nastavení procesů zabezpečujících ochranu osobních údajů zaměstnanců
- příprava na případnou kontrolu státních dozorových orgánů
- Diskuze – odpovědi na dotazy
Cílová skupina
Určeno pro pracovníky personálních (HR) oddělení, vedoucí zaměstnance, mzdové účetní, jednatele, členy představenstva, ředitele, manažery a firemní právníky.
Kontaktní osoba
Hodnocení
Organizátor
Podobné kurzy
podle názvu a lokality