Detail kurzu

Ochrana soukromí a osobních údajů zaměstnance (GDPR) • z pohledu zaměstnavatele

ANAG, spol. s r.o.

Popis kurzu

Cíl semináře: Tento seminář se proto zaměřuje na pravidla o ochraně soukromí a osobních údajů zaměstnanců se zaměřením na vysvětlení toho, které postupy zaměstnavatele jsou podle GDPR bez dalšího přípustné, které jsou podmíněny souhlasem zaměstnance, a které není možné praktikovat, i kdyby k nim dal zaměstnanec souhlas.

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) nabude účinnosti dne 25. května 2018 a bude v České republice platit namísto dosavadního zákona o ochraně osobních údajů. GDPR je z pohledu zaměstnavatele potřeba věnovat zvláštní pozornost, jelikož jeho správný výklad se neobejde bez uvedení do souvislostí se zákoníkem práce a zákonem o zaměstnanosti.

Obsah kurzu

Program semináře může být aktualizován podle aktuálně vydaných stanovisek.

  • Podstatné články nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) z pohledu zaměstnavatele
  • základní zásady zpracování osobních údajů zaměstnanců
  • základní povinnosti zaměstnavatele jako správce osobních údajů
  • skutečně potřebují zaměstnavatelé pověřence pro ochranu osobních údajů?
  • základní práva zaměstnanců v souvislosti se zpracováním osobních údajů
  • hrozící sankce pro zaměstnavatele při porušení právních předpisů
  • Ochrana soukromí a osobních údajů uchazečů o zaměstnání
  • získávání informací o uchazečích o zaměstnání z profesních a sociálních sítí
  • životopisy uchazečů o zaměstnání a jejich archivace
  • vstupní dotazníky
  • kopírování dokladů obsahující osobní údaje (např. občanského průkazu)
  • zvláštní kategorie (citlivých) osobních údajů (výpis z rejstříku trestů, těhotenství, výsledek vstupní pracovnělékařské prohlídky)
  • Ochrana soukromí a osobních údajů současných zaměstnanců
  • vedení personální a mzdové agendy zaměstnanců (vč. osobních spisů)
  • označení zaměstnanců (vizitky, visačky, tabulky)
  • osobní údaje zaměstnance na webu zaměstnavatele
  • fotky zaměstnanců v marketingové propagaci zaměstnavatele
  • výplatní pásky zaměstnanců
  • rizika a souvislosti při práci zaměstnanců z domova (home office)
  • autorizace otisky prstů nebo očními duhovkami zaměstnanců
  • co můžeme a co musíme o zaměstnancích sdělit bance, exekutorovi, policii?
  • Monitorování zaměstnanců
  • služební e-mailové schránky zaměstnanců
  • internetový prohlížeč, telefon, VOIP a komunikační aplikace
  • GPS služebních automobilů
  • kamerové systémy na pracovišti
  • (ne)použitelnost těchto záznamů před soudem
  • Osobní údaje zaměstnanců po jejich odchodu ze zaměstnání
  • rozsah a doba dalšího zpracování osobních údajů
  • služební e-mailová schránka
  • dotazy zaměstnavatelů, u kterých se odchozí zaměstnanec uchází o nové zaměstnání
  • Závěrečná doporučení
  • právní, technický a softwarový audit zpracování osobních údajů zaměstnanců
  • revize smluvní dokumentace a vnitřních předpisů zaměstnavatele
  • nastavení procesů zabezpečujících ochranu osobních údajů zaměstnanců
  • příprava na případnou kontrolu státních dozorových orgánů
  • Diskuze – odpovědi na dotazy

Cílová skupina

Určeno pro pracovníky personálních (HR) oddělení, vedoucí zaměstnance, mzdové účetní, jednatele, členy představenstva, ředitele, manažery a firemní právníky.

Hodnocení




Organizátor