Detail kurzu

Reklamace v tuzemském i zahraničním obchodě

1. VOX a.s.

Popis kurzu

Seminář vám zprostředkuje návod na to, kdy vůbec musíte reklamace řešit a kdy naopak nejste k jejich řešení právně povinni, jaké jsou v případě reklamace nároky, jak se máte postavit k souvisejícím škodám, a kdy je nezbytné je uhradit, jak předcházet reklamacím mezi obchodníky v rámci kupních smluv, smluv o dílo, poskytování služeb, jak posílit svoje smluvní postavení a využít správně institutů občanského zákoníku, jak rychle vzniklou reklamaci vyřešit a jak minimalizovat škody z reklamací.

Na semináři budou zmíněny i odlišnosti právní úpravy reklamací dle původního obchodního a současného občanského zákoníku.

Seminář se bude věnovat jak situacím, kdy je účastník semináře subjektem, u kterého se reklamace uplatňuje, tak i situacím, kdy musí sám reklamovat u smluvního partnera.

Protože celá řada problémů spojených s reklamacemi je řešitelná pomocí řádné smluvní úpravy, bude účastníkům nabídnuta řada formulací doporučených smluvních ustanovení.

Obsah kurzu

  • právní úprava reklamací dle nového občanského zákoníku se zaměřením na odlišnosti nové právní úpravy,
  • pravidla postupu při reklamaci a co nesmí být opomenuto,
  • reklamace v případě kupní smlouvy, smlouvy o dílo, poskytnutí servisních služeb,
  • rozdíl mezi odpovědností za vady a smluvní zárukou, jaké nároky se s nimi pojí v případě reklamace,
  • co požadovat a výslovně upravit ve smlouvě (záruka, lhůty pro oznámení vad, reklamační proces, způsob vytyčení vad, povinnost odstranit vady bez prodlení, sankce za neodstranění),
  • jak předejít reklamacím: správná specifikace zboží, díla nebo služby v nabídce a objednávce; správná specifikace dokumentů potřebných pro používání zboží nebo díla;

převzetí zboží a kontrola zboží, díla nebo služby protokol o převzetí zboží, díla nebo služby, protokol o poškození zboží během přepravy; včasné vytyčení vad; jak přimět druhou stranu, aby postupovala promptně a vyměnila či opravila zboží nebo dílo?,

  • smluvní typy pro posílení vašeho právního postavení v případě reklamace,
  • jak minimalizovat škody spojené s reklamacemi a prodlením při reklamaci,
  • jak řešit krajní případy neúspěšných reklamací,
  • obchodní podmínky – rizika jejich použití a reklamace zboží,
  • možnost využití webových a elektronických forem komunikace při řešení reklamací.

Cílová skupina

Seminář je určen majitelům společností, manažerům, pracovníkům obchodních oddělení, právních oddělení, marketingových oddělení, reklamačních oddělení, pracovníkům servisu a ekonomických oddělení, účetním a dalším zájemcům z oboru.

Poznámka k ceně

kód: 1808070 - 2 290 Kč + DPH Základní cena, kód: 180807A - 4 351 Kč + DPH cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu, kód: 180807B - 6 183 Kč + DPH cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu, kód: 180807C - 7 786 Kč + DPH

Kontaktní osoba

Jana Pružinová
+420 226 539 670
vox@vox-kurzy.cz

Hodnocení




Organizátor