Detail kurzu
TRÉNINK OBCHODNÍHO JEDNÁNÍ A VYJEDNÁVÁNÍ pro nákupčí - 4denní
Studio W s.r.o.
Popis kurzu
Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.
Obsah kurzu
A. OBCHODNÍ DOVEDNOSTI pro nákupčí – 2denní
Cíl: Seznámit se se základními principy práce nákupčího, poznat zákonitosti obchodního vyjednávání s dodavateli s cílem dosáhnout maximálního prospěchu ze vzájemné spolupráce.
Obsah: Základní přístupy k vyjednávání a příprava na vyjednávání, aneb co vše je třeba udělat před usednutím k jednacímu stolu
- Definice pojmu „vyjednávání“
- Poziční a principiální vyjednávání – rozdíl mezi nimi, kritéria pro volbu adekvátního stylu vyjednávání
- Vyjednávací strategie
- Důvody, proč z vyjednávání získáváme méně, než můžeme
- Výhra-výhra koncept vyjednávání
- Důsledky (v dobrém i zlém) volby vyjednávacího stylu
- Členění dodavatelů z hlediska jejich významu, vliv velikosti dodavatele na volbu vyjednávacího stylu
- Zájmy a postoje ve vyjednávání – význam, použití pro dosažení cílů
- Fáze vyjednávání – porozumění logické struktuře ještě před vyjednáváním samotným
- Příprava na vyjednávání
- Stanovení cílů pro vyjednávání
- Optimální cíle
- Alternativní cíle
- BATNA (postup při nedohodě)
- Samotné vyjednávání, jeho struktura
- Uzavření vyjednávání
- Analýza vyjednávání
- Příprava argumentace
- Příprava reakcí na očekávatelné námitky druhé strany
- Příprava týmového vyjednávání
- Osoba hlavního vyjednavače
- Rozdělení rolí v týmu
- Sjednocení cílů
- Definice týmových postupů
- Řešení nesouladu a neshod v týmu před i během jednání
- Příprava vizuálních materiálů pro vyjednávání
- Prezentace
- Tabulky
- Grafy
- Komunikace s partnerem (dodavatelem) před samotným vyjednáváním
- Vyjasnění agendy
- Místo
- Čas
- Účastníci jednání
- Témata jednání
- Očekávaný časový průběh
- Oboustranná příprava – sdílení čísel a faktů, které budou předmětem jednání (odstranění nutnosti debatovat co je vlastně co při samotném jednání)
Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou na principu „školy hrou“. Účastníci budou mít možnost seznámit se s konkrétními příklady z praxe i s případovými studiemi a na základě jejich analýzy formulovat závěry přímo využitelné v praxi. Vyzkouší si jednotlivé dovednosti v modelových situacích s následnou videoanalýzou.
Termín konání: 11. – 12. března 2019
B. TRÉNINK VYJEDNÁVÁNÍ pro nákupčí – 2denní
Cíl:
- Prohloubení a intenzivní trénink vyjednávacích dovedností pro pokročilé nákupčí a absolventy semináře „Obchodní dovednosti pro nákupčí“
- Nácvik vyjednávání ve složitějších situacích – pod tlakem, s dominantními a těžko nahraditelnými dodavateli, řešení krizových situací v nákupu
Obsah: Vyjednávání od usednutí k jednacímu stolu až do jeho opuštění a kroky těsně následující
- Kde jednat – v domácím prostředí nebo u dodavatele? – výhody a rizika
- Neformální úvod – exkurze do výroby atd.
- Formální struktura vyjednávání
- Příprava jednací místnosti, rozesazení účastníků, občerstvení
- Úvod, ice break
- Uvedení jednání, představení agendy a struktury vyjednávání
- Práce s vizuálními pomůckami (prezentace, grafy, tabulky)
- Časový plán jednání
- Logická návaznost jednotlivých bodů jednání
- Struktura projednávání jednotlivých bodů
- Definice problému
- Definice a projednání variant
- Návrhy, protinávrhy
- Práce s ústupky
- Uzavření bodu
- Přerušení vyjednávání při nutnosti konzultace v týmu či s nadřízenými
- Praktické rady pro vyjednávání
- Nevhodné postupy při vyjednávání – etiketa (odbíhání, zvonění telefonů atd.)
Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou – případové studie, modelové situace, videoanalýza, samostatná práce i práce ve skupinách.
Termín konání: 25. – 26. března 2019
Cílová skupina
Obchodní právo
14 900 Kč (s DPH 18 029 Kč) v ceně studijní materiály, občerstvení, oběd