Detail kurzu

TRÉNINK OBCHODNÍHO JEDNÁNÍ A VYJEDNÁVÁNÍ pro nákupčí - 4denní

Studio W s.r.o.

Popis kurzu

Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.

Obsah kurzu

A. OBCHODNÍ DOVEDNOSTI pro nákupčí – 2denní

Cíl: Seznámit se se základními principy práce nákupčího, poznat zákonitosti obchodního vyjednávání s dodavateli s cílem dosáhnout maximálního prospěchu ze vzájemné spolupráce.

Obsah: Základní přístupy k vyjednávání a příprava na vyjednávání, aneb co vše je třeba udělat před usednutím k jednacímu stolu

  • Definice pojmu „vyjednávání“
  • Poziční a principiální vyjednávání – rozdíl mezi nimi, kritéria pro volbu adekvátního stylu vyjednávání
  • Vyjednávací strategie
  • Důvody, proč z vyjednávání získáváme méně, než můžeme
  • Výhra-výhra koncept vyjednávání
  • Důsledky (v dobrém i zlém) volby vyjednávacího stylu
  • Členění dodavatelů z hlediska jejich významu, vliv velikosti dodavatele na volbu vyjednávacího stylu
  • Zájmy a postoje ve vyjednávání – význam, použití pro dosažení cílů
  • Fáze vyjednávání – porozumění logické struktuře ještě před vyjednáváním samotným
  • Příprava na vyjednávání
  • Stanovení cílů pro vyjednávání
  • Optimální cíle
  • Alternativní cíle
  • BATNA (postup při nedohodě)
  • Samotné vyjednávání, jeho struktura
  • Uzavření vyjednávání
  • Analýza vyjednávání
  • Příprava argumentace
  • Příprava reakcí na očekávatelné námitky druhé strany
  • Příprava týmového vyjednávání
  • Osoba hlavního vyjednavače
  • Rozdělení rolí v týmu
  • Sjednocení cílů
  • Definice týmových postupů
  • Řešení nesouladu a neshod v týmu před i během jednání
  • Příprava vizuálních materiálů pro vyjednávání
  • Prezentace
  • Tabulky
  • Grafy
  • Komunikace s partnerem (dodavatelem) před samotným vyjednáváním
  • Vyjasnění agendy
  • Místo
  • Čas
  • Účastníci jednání
  • Témata jednání
  • Očekávaný časový průběh
  • Oboustranná příprava – sdílení čísel a faktů, které budou předmětem jednání (odstranění nutnosti debatovat co je vlastně co při samotném jednání)

Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou na principu „školy hrou“. Účastníci budou mít možnost seznámit se s konkrétními příklady z praxe i s případovými studiemi a na základě jejich analýzy formulovat závěry přímo využitelné v praxi. Vyzkouší si jednotlivé dovednosti v modelových situacích s následnou videoanalýzou.

Termín konání: 11. – 12. března 2019

B. TRÉNINK VYJEDNÁVÁNÍ pro nákupčí – 2denní

Cíl:

  • Prohloubení a intenzivní trénink vyjednávacích dovedností pro pokročilé nákupčí a absolventy semináře „Obchodní dovednosti pro nákupčí“
  • Nácvik vyjednávání ve složitějších situacích – pod tlakem, s dominantními a těžko nahraditelnými dodavateli, řešení krizových situací v nákupu

Obsah: Vyjednávání od usednutí k jednacímu stolu až do jeho opuštění a kroky těsně následující

  • Kde jednat – v domácím prostředí nebo u dodavatele? – výhody a rizika
  • Neformální úvod – exkurze do výroby atd.
  • Formální struktura vyjednávání
  • Příprava jednací místnosti, rozesazení účastníků, občerstvení
  • Úvod, ice break
  • Uvedení jednání, představení agendy a struktury vyjednávání
  • Práce s vizuálními pomůckami (prezentace, grafy, tabulky)
  • Časový plán jednání
  • Logická návaznost jednotlivých bodů jednání
  • Struktura projednávání jednotlivých bodů
  • Definice problému
  • Definice a projednání variant
  • Návrhy, protinávrhy
  • Práce s ústupky
  • Uzavření bodu
  • Přerušení vyjednávání při nutnosti konzultace v týmu či s nadřízenými
  • Praktické rady pro vyjednávání
  • Nevhodné postupy při vyjednávání – etiketa (odbíhání, zvonění telefonů atd.)

Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou – případové studie, modelové situace, videoanalýza, samostatná práce i práce ve skupinách.

Termín konání: 25. – 26. března 2019

Cílová skupina

Obchodní právo

Poznámka k ceně

14 900 Kč (s DPH 18 029 Kč) v ceně studijní materiály, občerstvení, oběd

Kontaktní osoba


261
studiow@studiow.cz

Hodnocení




Organizátor