Detail kurzu

TRÉNINK OBCHODNÍHO JEDNÁNÍ A VYJEDNÁVÁNÍ PRO NÁKUPČÍ - 4denní

Studio W s.r.o.

Popis kurzu

Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.

Obsah kurzu

55A. OBCHODNÍ DOVEDNOSTI pro nákupčí – 2denní

Cíl: Seznámit se se základními principy práce nákupčího, poznat zákonitosti obchodního vyjednávání s dodavateli s cílem dosáhnout maximálního prospěchu ze vzájemné spolupráce.

Obsah:

  • Funkce nákupu ve firmě, role nákupčího
  • Dodavatel – soupeř, oběť nebo partner?
  • Třídění dodavatelů podle jejich role ve strategii nákupu a z toho plynoucí síla vyjednávací pozice
  • Vyjednávání jako proces hledání společného zájmu
  • Rozdíl mezi pozičním a principiálním vyjednáváním
  • Zdroje síly vyjednavače – odstranění obav, trémy, nejistoty, nabytí jistoty a suverenity při vyjednávání
  • Analýza potřeb a stanovení cílů před obchodním jednáním
  • Fáze vyjednávání a jejich význam pro dosažení cílů
  • Nutnost důsledné přípravy na jednání
  • Průběh samotného vyjednávání, 4 fáze vyjednávání
  • Uzavření dohody a následné kroky
  • Slepé uličky ve vyjednávání
  • Příčiny nedohody
  • Tlak na cenu – je vždy tou nejlepší cestou k výhodné dohodě?
  • Umění vyjednávat:
  • Naslouchání a umění klást otázky jako klíčová dovednost ve vyjednávání
  • Argumentace, správná konstrukce a použití argumentů
  • Námitky a jejich zvládání
  • Příčiny komplikací ve vyjednávání a jak jim čelit
  • Emoce ve vyjednávání, tipy k udržení emocí pod kontrolou
  • Nejčastější chyby při vyjednávání
  • Charakteristika dobrého a horšího vyjednavače

Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou na principu „školy hrou“. Účastníci budou mít možnost seznámit se s konkrétními příklady z praxe i s případovými studiemi a na základě jejich analýzy formulovat závěry přímo využitelné v praxi. Vyzkouší si jednotlivé dovednosti v modelových situacích s následnou videoanalýzou.

Termín konání: 8. – 9. října

55B. TRÉNINK VYJEDNÁVÁNÍ pro nákupčí – 2denní

Cíl:

  • Prohloubení a intenzivní trénink vyjednávacích dovedností pro pokročilé nákupčí a absolventy semináře „Obchodní dovednosti pro nákupčí“
  • Nácvik vyjednávání ve složitějších situacích – pod tlakem, s dominantními a těžko nahraditelnými dodavateli, řešení krizových situací v nákupu

Obsah:

  • Rekapitulace hlavních zásad úspěšného vedení vyjednávání s dodavateli
  • Vyjednávací taktiky:
  • Různé vyjednávací taktiky vedoucí k dosažení cílů
  • Analýza dodavatele a cílů, volba příslušné vyjednávací taktiky
  • Obrana proti vyjednávacím taktikám druhé strany
  • Manipulace ve vyjednávání:
  • Definice manipulace a její rozpoznání
  • Aktivní použití manipulativních technik (v rámci etických pravidel)
  • Obrana proti manipulaci druhé strany
  • Rozdíly mezi individuálním a skupinovým vyjednáváním
  • Zásady skupinového vyjednávání, rozdělení rolí v týmu
  • Obtížné situace ve vyjednávání
  • Řešení situace, kdy ani jedna strana nemůže nebo nechce ustoupit – odblokování vyjednávání při uvíznutí na mrtvém bodě
  • Zvládání konfliktních situací a předcházení konfliktům
  • Vyjednávání se složitými partnery (nekompetentními, arogantními atd.)

Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou – případové studie, modelové situace, videoanalýza, samostatná práce i práce ve skupinách.

Termín konání: 29. – 30. října

Cílová skupina

Ekonomický management

Kontaktní osoba


261
studiow@studiow.cz

Hodnocení




Organizátor