Detail kurzu
TRÉNINK OBCHODNÍHO JEDNÁNÍ A VYJEDNÁVÁNÍ PRO NÁKUPČÍ - 4denní
Studio W s.r.o.
Popis kurzu
Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.
Obsah kurzu
55A. OBCHODNÍ DOVEDNOSTI pro nákupčí – 2denní
Cíl: Seznámit se se základními principy práce nákupčího, poznat zákonitosti obchodního vyjednávání s dodavateli s cílem dosáhnout maximálního prospěchu ze vzájemné spolupráce.
Obsah:
- Funkce nákupu ve firmě, role nákupčího
- Dodavatel – soupeř, oběť nebo partner?
- Třídění dodavatelů podle jejich role ve strategii nákupu a z toho plynoucí síla vyjednávací pozice
- Vyjednávání jako proces hledání společného zájmu
- Rozdíl mezi pozičním a principiálním vyjednáváním
- Zdroje síly vyjednavače – odstranění obav, trémy, nejistoty, nabytí jistoty a suverenity při vyjednávání
- Analýza potřeb a stanovení cílů před obchodním jednáním
- Fáze vyjednávání a jejich význam pro dosažení cílů
- Nutnost důsledné přípravy na jednání
- Průběh samotného vyjednávání, 4 fáze vyjednávání
- Uzavření dohody a následné kroky
- Slepé uličky ve vyjednávání
- Příčiny nedohody
- Tlak na cenu – je vždy tou nejlepší cestou k výhodné dohodě?
- Umění vyjednávat:
- Naslouchání a umění klást otázky jako klíčová dovednost ve vyjednávání
- Argumentace, správná konstrukce a použití argumentů
- Námitky a jejich zvládání
- Příčiny komplikací ve vyjednávání a jak jim čelit
- Emoce ve vyjednávání, tipy k udržení emocí pod kontrolou
- Nejčastější chyby při vyjednávání
- Charakteristika dobrého a horšího vyjednavače
Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou na principu „školy hrou“. Účastníci budou mít možnost seznámit se s konkrétními příklady z praxe i s případovými studiemi a na základě jejich analýzy formulovat závěry přímo využitelné v praxi. Vyzkouší si jednotlivé dovednosti v modelových situacích s následnou videoanalýzou.
Termín konání: 8. – 9. října
55B. TRÉNINK VYJEDNÁVÁNÍ pro nákupčí – 2denní
Cíl:
- Prohloubení a intenzivní trénink vyjednávacích dovedností pro pokročilé nákupčí a absolventy semináře „Obchodní dovednosti pro nákupčí“
- Nácvik vyjednávání ve složitějších situacích – pod tlakem, s dominantními a těžko nahraditelnými dodavateli, řešení krizových situací v nákupu
Obsah:
- Rekapitulace hlavních zásad úspěšného vedení vyjednávání s dodavateli
- Vyjednávací taktiky:
- Různé vyjednávací taktiky vedoucí k dosažení cílů
- Analýza dodavatele a cílů, volba příslušné vyjednávací taktiky
- Obrana proti vyjednávacím taktikám druhé strany
- Manipulace ve vyjednávání:
- Definice manipulace a její rozpoznání
- Aktivní použití manipulativních technik (v rámci etických pravidel)
- Obrana proti manipulaci druhé strany
- Rozdíly mezi individuálním a skupinovým vyjednáváním
- Zásady skupinového vyjednávání, rozdělení rolí v týmu
- Obtížné situace ve vyjednávání
- Řešení situace, kdy ani jedna strana nemůže nebo nechce ustoupit – odblokování vyjednávání při uvíznutí na mrtvém bodě
- Zvládání konfliktních situací a předcházení konfliktům
- Vyjednávání se složitými partnery (nekompetentními, arogantními atd.)
Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou – případové studie, modelové situace, videoanalýza, samostatná práce i práce ve skupinách.
Termín konání: 29. – 30. října
Cílová skupina
Ekonomický management