Detail kurzu

ASERTIVNÍ KOMUNIKACE - 2denní

Studio W s.r.o.

Popis kurzu

Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.

Obsah kurzu

Určeno pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům, ale i pro ty, kteří chtějí umět lépe jednat v soukromých záležitostech.

Cíl:

  • Naučit se dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
  • Seznámit se s principy a zásadami asertivní komunikace a naučit se je ovládat
  • Procvičit klíčové asertivní dovednosti:
  • Umět zdvořile odmítnout (říci ne)
  • Věcně čelit kritice a kritiku poskytovat
  • Požádat o laskavost
  • Dokázat prosadit svůj oprávněný zájem
  • Zvládat jednání s agresivními, nevstřícnými a nespolupracují­cími lidmi

Obsah:

  • Vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním, manipulativním a asertivním způsobem komunikace
  • Vymezení pojmu asertivita a 10 asertivních práv
  • Umění prosadit své zájmy a respektovat při tom zájmy druhých
  • Asertivita jako nástroj, nikoli životní postoj
  • Přátelská komunikace
  • Umění naslouchat
  • Nácvik základních asertivních technik:
  • Umění prosadit oprávněný požadavek
  • Umění požádat o laskavost
  • Asertivní předcházení konfliktům a řešení již vzniklých konfliktů
  • Umění věcně kritizovat
  • Reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
  • Asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností
  • Verbální a neverbální složka asertivní komunikace
  • Překonávání negativních myšlenek, vlastních i cizích

Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu, metoda učení skrze zážitek. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza.

Cílová skupina

Rozvoj osobnosti

Kontaktní osoba


261
studiow@studiow.cz

Hodnocení




Organizátor