Detail kurzu
ASERTIVNÍ KOMUNIKACE - 4denní
Studio W s.r.o.
Popis kurzu
Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.
Obsah kurzu
A. ASERTIVNÍ KOMUNIKACE – 2denní
Určeno pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům, ale i pro ty, kteří chtějí umět lépe jednat v soukromých záležitostech.
Cíl:
- Naučit se dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
- Seznámit se s principy a zásadami asertivní komunikace a naučit se je ovládat
- Procvičit klíčové asertivní dovednosti:
- Umět zdvořile odmítnout (říci ne)
- Věcně čelit kritice a kritiku poskytovat
- Požádat o laskavost
- Dokázat prosadit svůj oprávněný zájem
- Zvládat jednání s agresivními, nevstřícnými a nespolupracujícími lidmi
Obsah:
- Vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním, manipulativním a asertivním způsobem komunikace
- Vymezení pojmu asertivita a 10 asertivních práv
- Umění prosadit své zájmy a respektovat při tom zájmy druhých
- Asertivita jako nástroj, nikoli životní postoj
- Přátelská komunikace
- Umění naslouchat
- Nácvik základních asertivních technik:
- Umění prosadit oprávněný požadavek
- Umění požádat o laskavost
- Asertivní předcházení konfliktům a řešení již vzniklých konfliktů
- Umění věcně kritizovat
- Reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
- Asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností
- Verbální a neverbální složka asertivní komunikace
- Překonávání negativních myšlenek, vlastních i cizích
Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu, metoda učení skrze zážitek. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza.
Termín konání: 4. – 5. února 2019
B. TRÉNINK ASERTIVNÍCH TECHNIK ve složitých situacích – 2denní
Určeno pro ty, kteří již znají základy asertivního způsobu komunikace a cítí potřebu dalšího zdokonalení ve využívání asertivních technik. Seminář je zaměřen na zvládání složitých situací pracovních i životních: jednání s manipulátory, agresory a jinak komplikovanými lidmi.
Cíl: Prohloubení znalostí asertivních technik, analýza a řešení konkrétních situací z praxe. Umění zvládat krizové situace, při nichž hrozí velké ztráty sociální či materiální.
Obsah:
- Principy asertivní komunikace – zopakování a prohloubení základních pojmů
- Rozpoznání manipulativních technik ze strany druhých
- Férová a účinná obrana proti manipulativním postupům
- Jednání s iracionálním, destruktivním, agresivním, nekompetentním partnerem
- Jednání s partnerem, který má zdánlivě všechny trumfy na své straně (dodavatel, zákazník, nadřízený, ale také lidé v našem soukromí)
- Emoce a racionalita v komunikaci
- Vlastní emoce a jejich zvládání
- Léčky a pasti v komunikaci – jak je rozpoznat a čelit jim
- Jednání v krizových situacích
Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza. Na semináři se zabýváme analýzou konkrétních situací z praxe a života účastníků a návrhem řešení, samozřejmě při respektování diskrétnosti – nikdo není k ničemu nucen.
Termín konání: 24. – 25. června 2019