FAKTURACE OD A – Z v praxi roku 2019

Základní informace
Přihlásit se na kurz

Popis kurzu

Pro koho je seminář určen: Fakturanty, účetní, obchodníky, vedoucí pracovníky
Při vystavování faktur odběratelům nebo při účtování faktur od dodavatelů je třeba respektovat požadavky zákonných norem. Jedná se v prvé řadě o zákony daňové, ale též ustanovení o obchodních listinách, o povinnostech živnostníků a obchodníků ve vztahu k ochraně spotřebitele a další. Aby obě strany – dodavatel a odběratel postupovali správně a ve shodě, musí pravidla znát nejen účetní, ale i ostatní pracovníci již při vzniku závazkového vztahu.
Cíl semináře:
Zaměstnanci, jednatelé, společníci i podnikatelé na všech úrovních po absolvování semináře získají přehled o povinnostech a právech od okamžiku uzavření závazkového vztahu až po prokazování v případě daňových a jiných kontrol. Je nezbytné, aby náležitosti dokladů byly v souladu se zákony a aby obsah odpovídal skutečnosti. Často odběratel nese odpovědnost za dodavatele. Stanovením pravidel ve vnitřních předpisech o oběhu účetních dokladů mohou odpovědné osoby zajistit správný postup.
Obsah:
Členění faktur na přijaté, vystavené a další, náležitosti,– oběh a schvalování

  • Faktury došlé – evidence závazků, právně zaniklé závazky
  • Faktury vystavené – evidence pohledávek, opravné položky k pohledávkám, odpis – účetní, daňový
  • Zálohy, zálohové faktury, předfaktury, proformafaktury, faktury za hotové, problematika DPH
  • Zákon o účetnictví, vyhláška a ČÚS
  • Novinky v účetnictví, dani z příjmů a DPH ke dni konání semináře
  • Faktury v kontrolním hlášení, vazba na přiznání k DPH, problémové okruhy – opravné doklady, reklamace, slevy apod.
  • Fakturace na základě objednávek, zakázek, smluv podle občanského zákoníku (typy smluv)
  • Forma listinná, elektronizace faktur
  • Fakturace nájemného
  • Přefakturace
  • Splatnost faktur, promlčení, právní zánik, smluvní pokuty
  • Úroky z prodlení
  • Poskytování slev, rabatů, skont, reklamace – účtování
  • Náležitosti faktur
  • podle zákona o účetnictví
  • podle zákona o DPH – druhy daňových dokladů, nové náležitosti a formy, záznamní povinnost, prokazování – auditní stopa, nespolehlivý plátce, ručení
  • faktury v daňové evidenci
  • obchodní listiny podle občanského zákoníku a další potřebné náležitosti
  • faktury v cizí měně, zboží mezi plátci v EU, zahraniční faktury
  • Aktuální pokyny, sdělení a informace GFŘ
  • Implementace Směrnice EU k DPH – oddíl Fakturace
  • Upozornění na dopady na praxi v oblasti vystavování a účtování faktur – občanský zákoník, zákon o obchodních korporacích, rejstříkový zákon, zákon o daních z příjmů, zákon o DPH, zákon o omezení plateb v hotovosti, zákon o ochraně osobních údajů – GDPR a další. Dotazy, diskuse.

Cílová skupina

Veřejný kurz

Obsahová náplň

Pro koho je seminář určen: Fakturanty, účetní, obchodníky, vedoucí pracovníky
Při vystavování faktur odběratelům nebo při účtování faktur od dodavatelů je třeba respektovat požadavky zákonných norem. Jedná se v prvé řadě o zákony daňové, ale též ustanovení o obchodních listinách, o povinnostech živnostníků a obchodníků ve vztahu k ochraně spotřebitele a další. Aby obě strany – dodavatel a odběratel postupovali správně a ve shodě, musí pravidla znát nejen účetní, ale i ostatní pracovníci již při vzniku závazkového vztahu.
Cíl semináře:
Zaměstnanci, jednatelé, společníci i podnikatelé na všech úrovních po absolvování semináře získají přehled o povinnostech a právech od okamžiku uzavření závazkového vztahu až po prokazování v případě daňových a jiných kontrol. Je nezbytné, aby náležitosti dokladů byly v souladu se zákony a aby obsah odpovídal skutečnosti. Často odběratel nese odpovědnost za dodavatele. Stanovením pravidel ve vnitřních předpisech o oběhu účetních dokladů mohou odpovědné osoby zajistit správný postup.
Obsah:
Členění faktur na přijaté, vystavené a další, náležitosti,– oběh a schvalování

  • Faktury došlé – evidence závazků, právně zaniklé závazky
  • Faktury vystavené – evidence pohledávek, opravné položky k pohledávkám, odpis – účetní, daňový
  • Zálohy, zálohové faktury, předfaktury, proformafaktury, faktury za hotové, problematika DPH
  • Zákon o účetnictví, vyhláška a ČÚS
  • Novinky v účetnictví, dani z příjmů a DPH ke dni konání semináře
  • Faktury v kontrolním hlášení, vazba na přiznání k DPH, problémové okruhy – opravné doklady, reklamace, slevy apod.
  • Fakturace na základě objednávek, zakázek, smluv podle občanského zákoníku (typy smluv)
  • Forma listinná, elektronizace faktur
  • Fakturace nájemného
  • Přefakturace
  • Splatnost faktur, promlčení, právní zánik, smluvní pokuty
  • Úroky z prodlení
  • Poskytování slev, rabatů, skont, reklamace – účtování
  • Náležitosti faktur
  • podle zákona o účetnictví
  • podle zákona o DPH – druhy daňových dokladů, nové náležitosti a formy, záznamní povinnost, prokazování – auditní stopa, nespolehlivý plátce, ručení
  • faktury v daňové evidenci
  • obchodní listiny podle občanského zákoníku a další potřebné náležitosti
  • faktury v cizí měně, zboží mezi plátci v EU, zahraniční faktury
  • Aktuální pokyny, sdělení a informace GFŘ
  • Implementace Směrnice EU k DPH – oddíl Fakturace
  • Upozornění na dopady na praxi v oblasti vystavování a účtování faktur – občanský zákoník, zákon o obchodních korporacích, rejstříkový zákon, zákon o daních z příjmů, zákon o DPH, zákon o omezení plateb v hotovosti, zákon o ochraně osobních údajů – GDPR a další. Dotazy, diskuse.

Termíny kurzů

11.04.2019

Kontakt a místo konání

Kontaktní údaje
Ing. Irena Spirová, LL.M
e-mail:
info@... Zobrazit


Adresa
BRNO, učebna firmy TSM, Cejl 62 (světle zelená budova, vchod dvorním traktem, učebna ve 2. poschodí), BRNO

O organizátorovi

Kontaktní údaje
tel:
+420 517 333 *** Zobrazit

mobil:
+420 736 216 *** Zobrazit

e-mail:
tsm@... Zobrazit

web: www.tsmvyskov.cz

Adresa
TSM, spol. s r.o.
Dukelská 117/12, Vyškov Zobrazit na mapě

Hodnocení kurzu

(hlasujte)