Detail kurzu

Fakturace v přeshraničním obchodu a službách (včetně účtování přijatých faktur)

TSM, spol. s r.o.

Popis kurzu

Cíl semináře: Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině /doklady v angličtině jsou součástí semináře/ – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví.
Pro koho je seminář určen: Fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby. Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář je celý veden v češtině.
Anotace semináře:
Shrnutí změn v novele 2020 /účinné od 1.9.2020/ ve vazbě na přeshraniční obchod. Důležité změny v přeshraničním obchodu se zbožím od roku 2021 v návaznosti na změnu úpravy EU pro DPH – prodej zboží na dálku, dovoz zboží na dálku, poskytnuté plnění přes elektronické rozhraní, rozšíření režimu jednoho správního místa, omezení případů povinnosti registrace v jiných členských státech
  • Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, trojstranné obchody
  • Dodání zboží do jiného členského státu – místo uskutečnění zdanitelného plnění, osoba povinná přiznat DPH, důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce. Zasílání zboží do JČS. Přemístění zboží do JČS.
  • Dovoz zboží – definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti, rizika při dovozu,
  • Vývoz zboží – definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, důkazní prostředky,
  • Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, zálohy na služby a jejich promítnutí do přiznání a souhrnného hlášení
  • Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb

Obsah kurzu

Cíl semináře: Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině /doklady v angličtině jsou součástí semináře/ – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví.
Pro koho je seminář určen: Fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby. Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář je celý veden v češtině.
Anotace semináře:
Shrnutí změn v novele 2020 /účinné od 1.9.2020/ ve vazbě na přeshraniční obchod. Důležité změny v přeshraničním obchodu se zbožím od roku 2021 v návaznosti na změnu úpravy EU pro DPH – prodej zboží na dálku, dovoz zboží na dálku, poskytnuté plnění přes elektronické rozhraní, rozšíření režimu jednoho správního místa, omezení případů povinnosti registrace v jiných členských státech
  • Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, trojstranné obchody
  • Dodání zboží do jiného členského státu – místo uskutečnění zdanitelného plnění, osoba povinná přiznat DPH, důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce. Zasílání zboží do JČS. Přemístění zboží do JČS.
  • Dovoz zboží – definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti, rizika při dovozu,
  • Vývoz zboží – definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, důkazní prostředky,
  • Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, zálohy na služby a jejich promítnutí do přiznání a souhrnného hlášení
  • Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb

Cílová skupina

Veřejný kurz

Kontaktní osoba

Ing. Irena Spirová, LL.M
+420 517 333 699
info@tsmvyskov.cz

Hodnocení




Organizátor