Detail kurzu

Adobe Flash - certifikovaný kurz pro pokročilé

NICOM, a.s.

Popis kurzu

Školení Adobe Flash – kurz pro pokročilé je určen pro všechny, kterým už nestačí pouze animovat objekty na scéně Flashového filmu, ale chtějí je obohatit o nevídanou interaktivitu nebo z nich vytvořit objekty se svojí vlastní inteligencí.

Cílová skupina

Kurz Adobe Flash pro pokročilé je určen pro všechny, kterým už nestačí pouze animovat objekty na scéně Flashového filmu, ale chtějí je obohatit o nevídanou interaktivitu nebo z nich vytvořit objekty se svojí vlastní inteligencí. Absolvování kurzu vám nastíní možnosti, které Flash nabízí po stránce programování v ActionScriptu3, ale i pokročilejší animační techniky – například maskování. Symboly Třeba to, že symboly mohou obsahovat i jiné symboly a všechny tyto symboly lze ovládat – právě pomocí AS3. Na jednoduchém příkladu si ujasníme, jak programově vstoupit do symbolu a ovládat jednotlivé části symbolu – třeba roztočit kolečka v autíčku. Vytvoříte si inteligentní kód, kterým budete eliminovat možná rizika spojená se stavem animace. Tlačítka I třeba obyčejné tlačítko může být inteligentní: můžete ho naučit, pomocí ActionScriptu a jednoduchých animací, poslušně vyjíždět a zajíždět zpátky. Naučíte se, jak do tlačítka dostat dynamicky se měnící text – například náhodné číslo. Naučíte ho dokonce poslouchat pohyb myši po scéně. Všechno lze naprogramovat… Ve Flashi lze všechno naprogramovat. Kupříkladu symbol nemusí být na scéně, aby jste mu mohli nastavit různé vlastnosti – může se objevit až v okamžiku, kdy to potřebuji a to díky AS3. Třeba náhodně se objevující kolečka s náhodnou barvou – animace je v tomto případě tvořena jedním symbolem v knihovně (ono by to šlo v podstatě i bez něj), černou scénou, jedním snímkem a pár řádky kódu v ActionScriptu 3. Třídy… Naučíte se používat i některé vestavěné třídy, které dokážou s objekty úplná kouzla. Pomoci třídy Tween dokážete rozpohybovat objekt nebo mu plynule měnit průhlednost. Když to navážete na pozici myši, vyjdou pěkné efekty. Další ze tříd, se kterou se seznámíte je třída Timer. Ta dokáže navázat programový kód na časové úseky – třeba pokud potřebujete, aby se něco vykonalo až po určitém čase nebo v určitém intervalu – jsou to vlastně jakési hodiny v ActionScriptu. Maska na vrstvách… Pro odlehčení se naučíte používat masku na vrstvách. Ačkoliv ani tady se nevyhneme menšímu programování – ale to bude doopravdy jen pár řádků, aby se průzor pohyboval společně s myší. Taky si ukážeme jak vytvořit flashové video a naučíme se používat některé komponenty (již hotové a funkční prvky). Závěr kurzu Závěr kurzu bude patřit vkládání externích dat do flashové animace a předávání parametrů. Ukážeme si několik metod, jak do animace dostat potřebné parametry, které můžou být zapsány hned několika způsoby: buď jako vlastnost tagu param v těle HTML stránky, nebo jako parametr při volání dokumentu v tagu object či jako načtení externího souboru s parametry uvnitř něj. Závěrem si ukážeme, jak do flashe za běhu programu dostat obrázek (při této příležitosti si ukážeme tvorbu preloaderu), HTML, externí text nebo jinou animaci anebo jak zpracovat XML data.

Kontaktní osoba

Vít Straka
+420 602 323 906
marketing@nicom.cz

Hodnocení




Organizátor